Nostalgi

Alltså denna blogg.. denna blogg.. jag vet inte vad jag ska skriva... Sen ha jag inte tid.. Finns så mycket annat som skall hinnas göras. Nog kan det finnas stunder för att kunna sätta sig ner vid datorn, som tex nu. Men den tiden jag har över så orkar jag oftast inte starta upp datorn, eller så prioriterar jag fort bort datorn.
 
Förra helgen så kom min syster hit för att vara några dagar - super mysigt ha henne här! Älskar att ha lillsyrran på besök, min bästaste finaste syster <3
På lördagen så var Elis på sitt allra första kalas - där man blir "inbjuden" & det var hos grannen, hans tjej - som han säger ;)
Han hade så bråttom att komma till kalaset att han sprang.. lite för fort.. så han ramlade och skrapade näsan och under näsan.. Stackars liten!
 
 
 
Han hade hur roligt som helst på kalaset.. Han hittade nå kläder så han klädde ut sig, min snygging..
 
 
på söndagen då moster skulle åka hem, så ville Elis följa med och åka bussen.. sagt och gjort, vi packade hans väska & kollade upp med mormorn hur hon jobbade. Så lite pusslande så löste sig med att han sov både hos mormor & moster :)
Det var en mycket nöjd kille som vi vinkade av med bussen!
 
 
Han var helnöjd över att få åka iväg, inga problem att lämna mamma & pappa.. Det var nog jag som hade de jobbigast! första gången jag varit utan honom längre än 1 natt!
Men varje natt låg jag och väntade på att hans små tassande fotsteg skulle låta i huset, för att då komma gåendes till oss för att lägga sig hos oss.. men så blev de inte ;P
 
onsdagen så körde jag ner till piteå för att då hämta hem honom, fast vi stannade kvar till fredagen för att bara mysa på lite extra. Och så fick mormor o de andra pussa o mysa lite med Molly också :)
 
Mamma hade plockat fram en massa kartonger från då vi var småa, så om kvällarna så roade vi oss med att kolla igenom dem & se vad som gick att spara, och vad jag kunde ta åt barnen.. Snacka om nostalgi!
 
Elis har kommit en i period då han mer än gärna vill klä ut sig! Så vi hittade en massa kläder för att klä ut sig, sånt som min minsta lillebror har haft då han var liten - helt perfekt!
Vi hittade även en liten skönhet, min gamla fin klänning ;) Och den ville Elis testa & så här fin blev han då! Helnöjd grabb :)
 

Vi hittade även en gammal klänning som Molly fick ärva, även denna från då jag var liten!
 

Denna helgen har bestått av att försöka få lite ordning på gården, men känns mer kaos än ordning just nu.. Prio ett var i alla fall att få upp Elis studsmatta! Så det är gjort :) Sen har det påbörjats att kratta gården.. Sakta men säkert! Vilken skitgöra det är... Men detta år har vi då mindre löv att kratta ihop än förra året.. För då hade vi alla rönnträden.. Men dem är borta och de tycker jag är skönt!

Nä nu ska jag ta och krypa till sängs utmed mina 2  hjärtan som redan ligger och sover där.. tredje hjärtat har jag liggandes här utmed mig i soffan <3
 
Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0