Snabb kontroll

Idag hade vi en tid hos BM kl.11. När vi kom dit så var de lite halv bråttom med min kontroll för hon väntade på att akutjourfall som skulle komma in kring 11. 

Men eftersom jag gått igenom detta förut så var de ingen panik få en ny tid för att vara längre där idag. 
Hon kollade mitt blodtryck och vi lyssnade på bebishjärtljud och mätte magen.  De "viktigaste" gjordes. 
Hon frågade om jag hade nå funderingar eller så jag ville ta upp idag. Men de hade jag inte. Så därför kunde vi göra en snabb kontroll. 

Bltr: 115/75
SF-mått: 34 cm 
Hjärtljud: 155 slag/min 

Eftersom jag aldrig kände av några förvärkar med Elis så fråga jag henne om mina "mensvärks känningar" är förvärkar. Kanske blir dumförklarad nu, men då jag aldrig upplevde såna med Elis så va jag då tvungen fråga :) 
Och mycket riktigt, de är förvärkar jag känner av. 
Men hon sa att dem ska gå över rätt fort, eller om man lägger sig ner och vilar. 
Dem jag upplever är kanske 30-60 sekunder nångång då och då under en dag. Allt beror som på vad jag gör eller gjort just innan. 

Lite spännande att de finns såna "småsaker" som kan skilja sig från två graviditeter :) 
Det ska bli riktigt spännande se hur denna förlossning kommer bli! Jag hoppas att få uppleva en "vanlig/normal" födsel. 
Just för att ha fått testa båda grejerna isf. 
Huvudsaken är att bebis kommer ut! Och allt är bra, de är det viktigaste! 

Den 28 februari ska vi på nästa kontroll. 

Fick dock en tid för läkarsamtal imorgon över telefon, för att jag & BM misstänker jag eventuellt har nån början på magkatarr kanske. 
Då jag mått små illa varje dag och hela tiden har ett sug i magen. 
Jag har nog Inte halsbränna för de hade jag med Elis. Detta är inte samma känsla. 
Och jag hade magkatarr för ca 1 år sedan. Värre symptom då än vad jag har nu! Detta är lindrigt i jämförelse med då. 
BM tyckte väl jag kanske skulle äta nå omeprazol för att se om de blev bättre. Så vi får se imorgon vad läkaren säger. 

Idag är de 30 dagar kvar till BF, 30 låånga dagar!!! Men jag hoppas mini vill kika ut nån dag tidigare än så ;) 

Vi väntar & väntar med spänning efter dig mini! ❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0