V.40

Nu har vi gått in i v.40 det är alltså 6 dagar kvar tills BF.. ! Och jag som trodde mini tänkt komma i januari, tji fick jag ;) 

Just nu så känns de som mini aldrig har tänkt komma till världen, utan har bosatt sig i magen för alltid. 

Jag har en hel del förvärkar, vilket jag aldrig hade med Elis, iaf på de viset som jag känner dem nu. 
Sammandragningar mer eller mindre hela tiden skulle jag säga.. Magen är stenhård för jämnan, förutom då jag ligger ner och vilar typ ;P 
Det börjar även vara långa och jobbiga nätter nu, speciellt de senaste 2 veckorna. 
Blir sena nätter, för bebis rörs och stökar hela tiden i magen då man ska lägga sig för natten- vilket resulterar i att jag måste kissa! Hela tiden, för de trycker på blåsan. Även om jag typ var där för 30 min sedan så måste jag gå igen.. Och så håller de på. Är väl upp på toa varannan timme varje natt när jag väl somnat. 
Och när jag lagt mig till rätta... Så börjar bebis böka igen.. Och så håller de på hela nätterna ;) 

Att vända sig i sängen är inget lätt projekt just nu.. Känner mig stundvis som en strandad val! Och jag som hatar ligga på samma sida för länge, för jag få så ont i höfterna och axlar... Låter som värsta gammtanten nu ;) 

Nä nu var de färdig klagat! Men jag njuter ändå och allt är värt de, för de kommer en fantastisk belöning utav de hela :) 

Jag börjar faktiskt vara rätt så nervös nu inför förlossningen.. de jag mest tänker på just nu är, HUR kommer detta starta. Kommer de bli vattenavgång ? 
Kommer de starta med värkar ? Och hur vet jag att de är värkar som är och inte förvärkar ? 
Kommer de gå fort denna gång ? 
Jag hoppas ju på en vaginal förlossning denna gång, men hur kommer jag fixa smärtan ? :P även om de är en smärta som är över då bebis är ute! 
Men vet ju bara hur jag grina och hur ont de va med Elis. Öppna mig som mest 4 cm. Och visserligen hade jag en infektion i livmodern. Men ändå. Kommer de vara liknande smärta eller värre?! 
Finns smärtstillande få, men epiduralen jag fick med Elis tog ju inte alls som den skulle. Lustgasen mådde jag pyton på! 
Men jag är inte alls emot att testa igen dessa metoder. 
Nåja mycket som snurrar i huvudet och inget jag kan få veta i förväg heller hur saker och ting kommer bli denna gång ;) 

De största som snurrar i huvudet just nu är , HUR de hela kommer starta denna gång ! :) 

Lite nattkludds inlägg från mig som inte riktigt kan somna än.. Natti natt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0