Sjuksköterska

Nu ikväll fick jag ett mail om att jag blivit antagen till sjuksköterskelinjen i Luleå - distans..

Även om jag var som 3:e reserv så trodde jag inte jag skulle ta mig in.. Men tydligen så gjorde jag ju de !

Snacka om att jag blev lite nervig,skakig, glad och exalterad över detta! Jag vill ju blir sköterska - för att sedan bli barnmorska i framtiden.. !

Men även om jag vetat länge att detta har kunnat ske så är jag ändå så oförberedd!!

De bli som värsta paniken/kaoset i hjärnan för mig då man ska pussla & fixat för att få ihop saker och ting !! Hjärnan är som en gröt just nu!! mycket att tänka på, mycket att fixa...
Åker in till skolan förmodligen på onsdag, eller ska befinna mig där torsdagsmorgon rättare sagt.

Så imorgon blir de att ringa runt litegrann och höra sig för & sådär.. Jag har till torsdag på mig att bestämma hur jag ska göra.
Men vad de ser ut som nu kommer jag börja på torsdag..

Kommer jag fixa detta ?! Gör jag rätt som börjar plugga??
Är de rätt tidpunkt i livet ?

1000 frågor snurrar i huvudet


Kommentarer
Postat av: mamma maria

ja du gör rätt i att plugga och rätt tidpunkt i livet ?? När kan man säja att det är det....ta det som ett tecken att den tidpunkten är nu eftersom du kommit in !! Vi ska hjälpa så mkt vi kan för att du ska rodda iland det här !!

2013-01-22 @ 08:56:04
Postat av: Hanna

Grattis och välkommen till LTU. :-) Jag började för ganska precis ett år sedan på ekonomie kandidat programmet och jag tycker absolut att du ska hoppa på tåget. Mitt bästa tips är att kraven på ett universitet är skyhöga jämfört med gymnasiet. Det blev en chock, iallafall för mig, så det gäller att plugga,plugga och plugga redan från dag ett. Det går i ett rasande tempo dessutom. Men det är roligt att studera vid ett universitet så jag tycker verkligen du ska ta chansen. Jag har inga föreläsningar på torsdag så behöver du guidning till rätt föreläsning kan jag visa dig vägen. :-) Lycka till!

2013-01-22 @ 10:00:47
URL: http://www.aboutlifee.blogg.se
Postat av: Hanna

Rätt föreläsningssal ska det ju stå!

2013-01-22 @ 10:01:33
URL: http://www.aboutlifee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0