Rör - avklarat!

Kom fram till sunderbyn sent onsdagskväll.. Gjorde oss iordning osså la vi oss, somnade ändå rätt fort då vi visste vad som väntade.



Klockan ringde strax före 06. Klev upp & duschade av Elis, på med de stora Embla-plåstrena som täckte heeela handryggen. Förstår inte att dom är så stora och ska passa så små barn ?
Nåja för att de skulle sitta kvar blev de att dra på honom vantar..

Sen runt 7 begav vi oss mot dagkirurgin. Där fick han byta om till sjukhuskläder och sen leka lite i barnväntrummet.

Även macke fick byta kläder. Eftersom han skulle följa med in med Elis då han skulle sövas.

Strax efter 9 var det dags för Elis tur. Fick gå vidare till ett annat väntrum, samma rum han skulle hamna på för uppvak sen.

En sköterska gav Elis lite Alvedon och "lull-lull" medicin. Sedan fick jag gå tillbaka till första rummet och vänta på macke.
Macke kom efter kanske 10 min. Sövningen hade gått bra, lite gnäll var de inför masken som skulle på honom. Men fort var de gjort sa macke så sov han.

Macke bytte om till sina kläder och sen kom en sköterska och hämtade oss. 10 min tog operationen och allt hade gått bra. Så vi gick till uppvaket.

Satt väl där kanske 1 timme drygt, sen vakna lillhjärtat! Han var väldigt snabb att dra bort syrgasmasken & saturationsmätaren han hade på fingret.

Eftersom han somnade gnälligt och ledsamt så vakna han på samma sätt. Han varva att sitta i famn mellan mig & macke.
Medans vi väntade att narkosen skulle släppa lite mer fick han äta glass & dricka festisar.

Sen åter i första väntrummet fick han äta lite smörgås och leka i väntan på att doktorn skulle komma och prata med oss och sen skriva ut honom.

Runt 12 tiden blev vi utskrivna och fick fara hem. Drog en sväng på storheden innan vi styrde kosan hemåt.

Att sätta in rör i öronen är smärtfritt, så Elis hade inte ont efter han vaknat upp & inget under dagen.

Så nu väntar vi på att talet sakta men säkert ska börja bli lite klarare för varje dag/vecka som går :)

Tack för mig denna gång !

Nu har jag ingen aning om hur detta inlägg blir med bilder. Om dom hamnar huller om buller eller hur texten blir då jag skriver genom mobilen !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0