1½ års kontroll

Har varit på BVC-kontroll idag för den lillemannen.. Där BM kollade lite vad han kunde och sådär, samt frågade lite grann om hur han är och så där. Han klarade besiktningen galant! :) Så det känns riktigt skönt de. Sen är de ju så att alla utvecklas ju olika.. Men de finns väl nå riktlinjer ändå på vad dom "ska" kunna och så där , på ett ungefär.

Sen var det dags för mätning och vägning.

♦ Vikt : 12330 g
♦ Längd : 83 cm
♦ Huvudomfång : 50 cm

Han har vuxit 7cm på ett halvår! Skrev ju i ett tidigare inlägg att jag trodde han vuxit massor på senaste tiden.. Kollade längden då, som visade 82 cm.. Så jag hade ju inte så himla fel.. Så han har ju vuxit massor tycker jag! :)

Samt att han lagt på sig ca 2 kg på ett halvår..

Jaa herregud ändå.. Liten blir stor! Han är inte någon bebis längre. Han är en stor kille nu.






Sen efter "besiktningen" var det dags för denna spruta! Bläh! Jag hann bara ta han i famn och sen insåg han vad som var på gång! Och då gjorde han allt han bara kunde för att ta sig lös. Men BM var snabb med att sticka och ge vaccinet. Så snabbt var det gjort. Men det blev ändå ledsna miner hos den lille :(
Det ledsna gick rätt fort över sen han fick komma sig loss från mig och fortsätta leka med klossarna som fanns där inne i rummet.

Så nu får vi väl se om han får nå biverkningar om ca 1 vecka. Hon sa att då kan de dyka upp lite olika symtom efter sprutan.. Antingen nå prickar på kroppen, hög feber eller typ förkylning. Så nu är de bara vänta och se om de blir nå eller om han klarar sig ifrån de.


Sedan funderar vi på om Elis ska få ta Hepatit A & B sprutorna nu då han likas är så liten. Och ska man då nångång utomlands så han blivit äldre så behöver man ju inte sticka honom då. Utan kanske är bättre nu då han är mindre och inte "minns" de på samma sätt som man gör då man blir äldre.. jaa jag vet inte.
Tror ju detta var ganska nytt med att man kan ge sina barn dessa sprutor, eller?
Tror att BM sa nånting om att Dom som är född f.om januri i år, kommer att få/erbjudas(?) dessa sprutor precis på samma sätt som de andra sprutorna görs.

Hur har ni gjort ? har ni låtit erat barn fått ta Hepatit A & B sprutorna redan nu vid 1½ -2 års åldern?


Kommentarer
Postat av: Anna

2012-03-30 @ 01:22:07
Postat av: Anonym

Elvira fick mot hepatit redan vid första sprut tillfället, så inte tror jag femår nån fara om du ger Elis de nu :



2012-03-30 @ 01:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0