Månadskontroll

Förra veckan var jag och lämnade blodprover och så inför månadskontrollen(samtalet) efter min operation.

Så idag ringde det en sköterska från kirurgmottagningen i Sunderbyn. Alla prover var bra, jag får i mig allt jag ska & de känns bra! :)

På lördag är de 1 månad sen jag opererades.. Tiden går fort! Känns inte som om att de är en månad sen... Men tydligen är det de :P

Totalt nu från det jag började på flytet(17 april) inför operation och till förra vecka så har jag gått ner ca 15,3 kg!
Av dessa 15,3 kg så har jag gått 4,2 kg sen jag opererades. Så de blir ungefär 1 kg i veckan.. Och de känns ganska lagomt :) Det går neråt iaf! :) Sen tycker jag de börjar märkas mycke runtom på kroppen & inte bara på vågen.



Igår trotsade jag(läs Elis) det eländiga vädret och gick ut för att leka en stund i regnet. Elis han trivdes! Han letade åt varenda liten pöl som fanns och plaska/hoppa i den. Vi fyllde hinkar med vatten för att sen hälla ut de lika fort ;P
Den lille passade på att smaka lite av snön vi har kvar.. Och de tyckte han var kallt! Jag kommer lägga upp bild sen så ska ni få se hur kallt han tyckte de var ;)


Idag har jag krattat lite mer av våran gård.. Det gäller att passa på då vädret tillåter en! Jag har krattat ihop så fina lövhögar, men såklart kom elis morfar och visade hur man ska göra med lövhögar... Nämligen att hoppa i dem och gå rätt över dem så att löven dras ut igen ;P

Får jag lite tid över så ska jag väl ta mig an ALLA våra buskar och blommor m.m som finns runt om på hela gården! suck.. de är liksom inte min grejj!



Idag har jag fått en skiss på hur min nya tatuering kommer att bli!! :D shit vad jag är nöjd! Hon har verkligen fått till den hur jag vill ha! Det är nämligen en typ av cover up vi ska göra. Det är den på handleden som kommer få sig en omgång eftersom jag inte riktigt är nöjd med den!
Synd bara att man inte har pengarna just nu för att göra den, för hade jag haft de så hade jag gjort den nu på stört! ;) Men får vänta till senare i sommar med att göra den.. Åhh de kommer bli så bra!! Hon förstår verkligen hur jag vill och vad jag menar då jag förklarar hur jag vill ha :) Helt suverän tjej i mina ögon !



Här kommer de bilder från gårdagen





Så här kallt tyckte Elis de var med att äta snö!




Finaste finaste killen i hela världen! Kärlek ♥



Här ska han fylla upp hinken med vattnet som rinner från stuprännan från taket ;)





Vackra älskade lilla Barn! ♥



Att springa genom de stora vattenpölarna var de som var allra roligast !



meen de går inte alltid som man tänkt.. Fort gjort är de att man snubblar över sina egna fötter och faller pladask i pölen istället..
Och medans man ligger där så kan man ju passa på att smaka på vattnet också ;)






Vattnet var nog inte så gott som han hade trott..



Vi lämnar vattendrickandet och fortsätter att springa genom dem :)

Trackback
RSS 2.0