Föräldraträff

Blev att kliva upp "tidigt" imorse och göra sig själv & Elis klara för att sedan traska upp till villagatan, för att vara på föräldraträff. Riktigt trevligt är de =) Både trevligt för mammor/pappor & även för barnen.
Elis gillar då det iaf, även om han är lite försiktig av sig :P
Efter träffen så hann jag inte mer än packa ner honom i vagnen så somna han. Så de är jobbigt att vara & busa med andra barn ;)

Så just nu gör jag inte så mycket mer än hänger här vid datorn. Efter att lillen sovit klart och sen ätit ska vi promenera in till samhället där vi ska hämta hem våfflan våran som varit in på service..


Vi har ju börjat att Elis ska somna i sin egen säng nu om kvällarna. tidigare har han fått vara i famn & äta välling och sedan somna där. Men nu har vi tänkt han ska somna i sin säng istället. Så nu kör vi på förfullt här hemma med de. Han äter sin välling i sängen & sen sitter vi brevid honom tills han somnat.. Sen blir de att trappa av så han får somna själv utan oss vid sin sida av sängen..
Det är lite kämpigt för han är envis och ska ställa sig upp i sängen hela tiden, oavsett hur trött han är om kvällarna! Tror vi suttit som längst 1 timme tills han somna, men dock i sin egna säng! De gäller bara att vara envis själv och inte ge sig. Ställer han upp är de bara lägga ner honom igen lugnt och stilla. Små gnäller ibland gör han för han tycker inte de är kul måsta somna i sängen sin.. Men med tiden så lär de väl gå lättare och lättare för honom ? Det hoppas jag då..

Annars med Elis då?  Han går hur mycket som helst nu. Han är himla duktig :) Nog håller han sig i saker ännu, men inte alls som tidigare. Han går rätt "långa" sträckor här hemma i huset.
En till tand har förra veckan spruckit fram. Så nu är de 6 stycken tänder som kan skådas i hans mun.
Vi försöker lära honom säga fler ord än de han kan nu & kör på hela tiden :P (mamma,pappa,brum brum, titta,där,bää - dock säger han ju inte dessa helt rent) Men iförrgår fick vi honom att säga Naan = Banan. Osså var de ljud för klocka oxå, men minns inte hur de ordet var.
Det är så himla himla kul hur han utvecklas nu. Det är som en rolig ålder nu, då man kan leka med han på ett helt annat sätt & "prata" med honom på ett annat sätt också. =) Mammas stora lillkille!





Vet ni att jag längtar efter att åka iväg.. iväg till Gnarp! Känns som det är alldeles för länge sen vi var där nu! att vara nere i Gnarp är nog bland en av de bästa sakerna man göra & bästa stället. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att jag trivs så bra där. Är de stället, är de miljön, är de för att man bara är där nere ? Eller kan de bero på de underbara personerna vi åker ner till & bor hos?! Jaa det är alla dessa faktorer, men den största är det sist nämnda! Jag gillar dem & jag har gillat dem grymt grymt mycket sen allra första mötet med dem! (som var ett nervöst första möte ;) ) Dem är så otroligt härliga människor! ♥
Och just nu längtar jag/vi massor efter dem! Och jag tror eller vet att Elis längtar efter att få träffa sin fina goa faster! Och även sin Farfar & "Farmor"!
Jag hoppas macke får ledigt Jul så vi kan åka ner dit & spendera julaftonen där! Men jag hade lätt kunnat åka redan idag! :)


Nej nu ska jag kila. Hör i babymonitorn hur den lille protesterar där ute i vagnen, nu var de färdig sovit :P


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, visst är de grymt trevliga människor;)Nåja, nu ska vi inte ta i för mycket! Hade inte Ni varit så trevliga så hade vi förmodligen inte varit det heller! Eller jo..kanske.

2011-10-18 @ 12:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0