Härliga helg!

I fredags kom ju som sagt min älskade lillasyster hit! :) Alltid lika kul då hon kommer hit!

Skrev i mitt förra inlägg om vad vi gjorde under fredagen.. Men igår så åkte jag,macke & elis iväg till arvidsjaur, på dop. Var lilla söta elvira som döptes. Allt var riktigt fint & maten o så var himla gott =)

När vi kom hem så hade syrran ( som stanna hos oss) krattat klart på gården, städat & dona på här i huset, vilken klippa! :D Hade inte ens bett henne om de, kratta hade jag nämnt att vi skulle försöka göra tsm under helgen.. MEn hon var så snäll och gjorde de !:)

På kvällen så blev de att fondya(stavning)  Himla gott var de! Sen satt vi oss och såg på ESC. Eric Saade gjorde en grymt bra insats! Vi hade nog inte kunnat skicka någon bättre! Men för mig var ju Saade en klockren vinnare!
För hallå - Azerbadjan & Italien??! Var ju inte ens i närheten av bra låt som sveriges.. Nåja, en pallplats är inte fyskam :)

Vi hann även med att spela lite skip-bo innan det var dags för att dejta kudden..

Idag åt vi en mysig frukost tillsammans allihopa.. Sen gav vi oss ut på gården där ja o syster räfsa ihop att i sopsäckar. Sen hann vi även ta itu med att klippa till hallonbuskarna som inte blivit ompysslade på 2 år.. Sist var då vi flyttade hit... Tyvärr så blir hallonbuskarna så nertrampade varje vinter av ÄLGARNA som gillar att smaska på dem!

Om jag hade min älskade syster här varje dag så skulle jag få så mycket gjort bland allt de gröna som finns kring detta hus.. hon är grymt duktig att hjälpa & sen är hon ett underbart sällskap - Älskar min Lillasyster!

jo just de, igår var vi även och hämtade en gungställning, som macke hade då han var liten. Så nu har vi en sådan på våran gård. Vi köpte en ny gungdel till Elis, eftersom den som fanns där var helt färdig.. tog man i plasten så gick de sönder och snörena litar jag inte riktigt på.
Så Elis premiär gungade igår. Ska lägga in nå foto imorgon på de =) Men han sa varken bu eller bä om de. Han satt som mest och fundera vad de där ändå var.. :)

Har pysslat lite med saker till dop/bröllopet.. Så en liiiiten bit till på vägen är jag/vi allt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0