Super Nova 900

Har ju glömt skriva in nå fler julklappar som vi fått.. Macke fick ju ett presentkort från mamma & mange på byggmax! super bra!
Sedan fick ju även julklappar av svärfar m.familj - presentkort på byggmax :)  Och babyvakter som vi behövde! Super nova -10 fick vi. Super tack för dessa julklappar! :D
Vi önskade oss nya babyvakter då de förra inte funkade riktigt ordentligt. Känns ju inte riktigt tryggt då.

Så här ser de nya babyvakterna ut. Funkar grymt bra och gillar att man ser hur tempen är där barnet är. Så man ser att de inte är för vamt eller för kallt.  




Nu har jag ju börjat mitt nya liv.. inga godisar, onyttigheter, fika eller nå sånt på veckorna. Ska de till att mysas till så är de lördag, alt.fredag.. men bara 1 dag under helgen som de får syndas..
Har fått med mig macke på detta tåg att bli nyttigare o kanske få bort nå kilo.. får väl se hur länge han håller ut.. Han går redan och trampar här hemma och är sugen på något gott... ;P = han vill ge upp! Haha.. Men jag ska försöka få honom att stå ut någon mer dag.. Är ju de första dagarna som är jobbigast, att få bort sötsuget. Sen kommer de väl en svacka igen efter nån vecka då allt är jobbigt. 
Jag tycker detta är lättare att göra om vi båda försöker äta lika.. Så vi har börjat med LCHF.. 
Idag gjorde vi nån egengjord pannbiff.. Blev inte riktigt som receptet ;) Men blev pannbiff men en annan variant.

 

Pannbiff bestående av:
750 g blandfärs
3 äggulor
salt
grovmalen svartpeppar
nersmulad fetaost


sedan man stekt pannbiffarna så häller man i ½ dl grädde, 1 pressad vitlöksklyfta & strö över riven gratäng ost i stekpannan så de får koka ihop med biffarna.

Och så en sallad till. Riktigt mumsigt! :)

sen för att inte ha det såå himla torrt, åt vi Aioli till. Himla gott!


Kommentarer
Postat av: Madeléne - Mamma till Harry ♥

Vi har dom barnvakterna och är hur nöjd som helst med dom. Men, köp extra batterier på barnens hus så ni har om dom ger upp, för mina gjorde det, på föräldraenheten, så ibland kunde den stänga av sig helt plötsligt! Så köp extra o ha hemma utifall att det skulle hända, dom kostar 99 kr på barnens hus.

2011-01-04 @ 23:42:55
URL: http://annamadelenee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0