Hårtussar..

Sen jag fick barn så har jag börjar att lossa så mycket hår. Helt sjuk vad mycket hår!
Innan jag fick Elis & innan jag var gravid så tappade jag ju också hår. Men inte SÅ här mycket som nu!
Är det en vanligt fenomen efter man fött?
Nej usch för detta. Jag vill ju inte tappa så mycket hår.. ;/ Kanske slutar med att man inget hår har kvar tillsist? ;P
Att duscha/duscha bara håret, är ju rena rama sorgen nu, då man ser så mycket hår som lossnar!
Men men de växer väl ut igen, sakta men säkert..


Igår tror jag att Lilleman åkte på en liten släng av magsjuka.. Först så sket han en del under söndagen då vi skulle åka hem.. Vilket inte hör till vanligheten hos den grabben.. Sent på söndagkväll så var de som över..
Men igår då var han väldigt grinig och han ville bara man skulle bära honom.. Och sen kräktes han mängder - aldrig sett så mycket som igår typ.. Men idag är han glad som en solstråle och kräks mindre.. Så han måste haft en lättare släng av magsjuka. För någon feber hade han aldrig.. Men nu är allt bra igen för lilleman, hoppas jag!

Idag fick jag förfrågan om jag ville jobba 4 nätter denna månad.. Så det har jag tackat jag till.. Är ju fina pengar. Och sen att jobba natt enligt mig gör inte så mycket, för man missar ju inget i utveckligen så.. Eftersom han sover ju ändå natten =) Men dag skulle jag inte alls vilja hoppa in och jobba på. Då skulle jag missa allt för mycket!
Allt som sker just nu i lillemans utveckling går gode fort!
Så någon natt här och där gör ingenting, och dessutom sparar jag lite mammadagar.
Macke är hemma under nätterna med honom så då känns allt mycket bättre i mammahjärtat.. =)
4 nätter för mig är lika mycket i inkomst som jag får av försäkringkassan på en helmånad!

Strax är julen utstädad. alla pynt är borta. Endast julgardinerna som är kvar nu att ta ner. skönt att ha det avklarat!


Jag & elis när vi låg i sunberbyn - På Barn Iva


Kommentarer
Postat av: Elina

Att tappa håret vet jag att det är många som gör när de är gravida och har fött. Jag tror att det beror på hormonerna. Så det kommer definitivt att växa ut igen :) Hoppas allt är bra med familjen:) Sköt om er! Kram

2011-01-04 @ 15:14:30
URL: http://elinahjert.blogg.se/
Postat av: Marie Karlman

Tror det är när man slutat amma håret börjar lossna. Så var det för mig. Rigde till Sofie o skråle, trodde jag skulle bli skallig. Men det är bara det hå man normalt sett skulle ha tappat under alla grav.månaderna o under amningen som lossnar samtidigt. Så lugn bara lugn! ;-)

2011-01-04 @ 22:26:01
Postat av: Madeléne - Mamma till Harry ♥

Visst har Elis varit ganska så hård i magen? Harry var ju ganska hård i magen och när han fick löst skit och spydde mycket så var han förstoppad - ordentligt! Det behöver ju nu inte Elis vara, men jag tänkte bara så att du vet, att om det är jätte löst så kan det vara förstoppningsdiaree. .

2011-01-04 @ 23:38:58
URL: http://annamadelenee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0