Det är sjukt!!

Säg att de är kanske ca 3 veckor (?) som INGEN ringt på hemtelefonen på morgonen eller någon jäkla telefonförsäljare! Men tror ni inte att det gör det idag??? Imorse då man ligger och sover för att man har jobbat natt! Hur sjutton går det till?? Ingen annan dag, men just JUST idag! Tror ni denna försäljare ger upp att ringa  - NEJ utan han ringer i säkert över 5 minuter & jag orkade inte kliva upp för ögonen gick i kors! åhh... får väl se om de är någon(!) som ringer imorgon.. Då tror jag telefonen "råkar" gå sönder.. kanske enklast att dra ut kontakten ;P




Sov väl till 12 & sen låg jag och lilleman o drog oss till nästan kl.13.. Alltså, vi har så fruktansvärt snäll pojk!! När han vaknade så ligger han så snällt o jollrar för sig själv, studerar sin hand o tittar på mamma/pappa, Men han gnäller inte! Fast när han blir hungrig gnäller han ju så klart :) Men ibland är det som han "vet" att mamma/pappa behöver sova.. Som idag t.ex. han gjorde inte mycket väsen av sig.. Han är såå himla snäll! :)
Visserligen försökte macke hålla lilleman uppe lite längre igår och få nattmålet just innan han skulle till att sova. För då sover han själv längre =) Man han är ju en lite sömntuta i vanliga fall med ;)
Har faktiskt ingenting att klaga på! Han är helt perfekt vår lille pojk! :D ♥

Kring 13.20 tog jag barvagn och gick en promenad in till sjukan där vi skulle träffa läkaren.. HAHA - jag lurade kylan ;) Har inte ens nämnt en promenad eller skrivit att jag skulle ta en promenad idag.. Så jag finta kylan ;)
Nåja denna promenad var behövlig och väldigt härlig!
När jag kom fram till sjukan så insåg jag ju att jag glömt pumpa ett däck som är helt tomt på luft. (inte konstigt de gick lite trögt) ;)
Besöket gick väl helt okej.. Läkaren klämde lite på magen hans & fråga lite hur det stod till..
Så vi skulle få nytt medel för magen, tror de var dupalac... Men när jag kom hem så ser jag ju att det är precis det han får nu. Och som han bara skriker av när han får de!
Så måste ringa upp imorgon och prata med Barnmorskan om det. Sen fick vi även en remiss till barn i piteå, så dom ska kolla upp om han är lite trång baki lillstjärten hans..

När vi likaså var in så gjorde vi bort 4 månaderskontrollen typ.. Hon tyckte inte jag behövde komma igen den 21 januari. Så nu väger Elis 6200 g, är 64 cm lång och huvudomfång på 42,5 cm. Han följer sin kurva helt perfekt! :)



Elis ligger nu och sover ute i vagnen. tänk om man fick ha de så! bara krypa ner i vagn, in i den lurviga åkpåsen och bara må gott! Det är livet de.. ;)
Nu när han ligger och sover ute så skulle man själv egentligen passa på att vila upp sig lite så man orkar med att jobba inatt också. Inte för att jag är trött :P Nåja detta löser sig! Macke får sköta när han kommer hem så jag får vila en stund sen ikväll :)


Elis är så underbar! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0