Blandad kompott

Nyåret var vi nere och firade i Gnarp hos min svärfar och bonussvärmor & min lilla svägerska Simone :) Åkte ner onsdagen och kom hem igår.
Vi hade det hur härligt som helst där. Finns ingenting att klaga på. God mat, trevligt sällskap och helt enkelt underbart! :)
Fredagen så var de fullt hus, 12 personer tror jag det var. Tror detta är första gången som vi firar nyår där nere (?) & kan då säga att de är inte heller den sista gången :)

Elis fina klädes inför nyår :)



Nyårsmaten - Ruksigt god!


Elis får smaka liite glass


Ser lite skeptisk ut - men han tyckte de va ganska gott :)


Elis & jag vid 12 slaget



Kan ju tillägga att jag mådde riktigt bra dagen efter nyår ;) Då jag höll mig till pommac och julmust! =)
Nu är de 1 år sen jag drack nå mycket alkohol.. Drack typ 1 glas med nån typ av grogg förra året & kanske 1 (?) litet vinglas. Men groggen var typ knappt märkbart i spritväg, mest dricka ;) Och då visste jag inte heller att jag var gravid..
Och nu till nyår drack jag kanske 1 liten klunk bubbel av nå slag.. Och måste ju säga att jag saknar inte att dricka faktiskt.. Nu menar jag inte att dricka så man blir askalas eller så. Utan dricka i måttlig mängd!
Just nu finner jag ingen som helst anledning till att dricka. Ganska skönt ändå.. =)



ibland när jag sitter och ger Elis mat.. Så kan mina tankar inte sluta komma om detta med amningen.. Jag saknar det så mycket! För jag ville verkligen amma honom "tiden ut".. Men det blev ju inte alls som jag hade tänkt mig.
För mig var det verkligen en mysfaktor att amma! Att se andra amma kan ibland kännas tungt i mig.. Just för den saken att - åh tänk att så hade de kunnat vara för mig än, att amma... Men inte.. Kan ju glädja mig åt den saken att jag har fått prova på att amma i nästan 2 fulla månader.. Jag hoppas det kommer funka bättre nästa gång man får barn.
Sorgen i mitt hjärta är inte lika stor idag som den var när mjölken började sina.. Men jag kan inte neka att mitt hjärta de gråter ibland.
Men jag är glad att min grabb får i sig det han behöver & är nöjd! Det är de absolut viktigaste!
Fördelarna med ammningen är ju att man alltid har maten med sig & i rätt temperatur!
Så är de ju inte nu när man ger flaska. Då ska man ha med sig ersättning, flaska, termos - alt.koka vatten där man är. när då barnet är hungrig ska man till att känna att vattnet är rätt temperatur & så ska man måtta upp ersättningen..
Vid ammning är de ju bara slänga fram bröstet & vips så är klart! ;D
Fördelen då med flaska är ju att pappan blir mer delaktig på ett annat sätt. Han kan ta över en måltid och ge och få den hära "extra" kontakten. Vilket är riktigt mysigt! :)

enkelt sagt: vill man & kan man & funkar de, så amma. Absolut det bästa tycker jag! :)

Sådära.. Fått lufta mig lite till om detta.. Mina känslor bara måste ut ibland.. Och då kan de vara ganska skönt skriva av sig hära.


När vi kom hem från gnarp igår så startade jag en maskin med lite nerkräkta kräkhanddukar..
Och imorse då jag skulle starta en ny maskin med lite kräkkläder.. Vad tror ni då händer?? jo den förbaskade tvättmaskinen la av.. Var ju bara att fara på järnaffärn och inhandla en ny..
Vi visste ju att den gamla sjöng på sista versen.. Men inte att de skulle bli såååå snart.
Nåja nu går då den nya för fullt - och den är riktigt fin måste jag säga :)


Jag bara MÅSTE få skryta över Elis helt fantastiskt underbara faster,moster och morbröder!
De är så sjukt duktiga och mysiga med Elis!
Att se när de pysslar om och leker o har sig med honom - Jag blir så varm i mammahjärtat!
Moster Emelie var ju på besök innan vi åkte ner till Gnarp - Och elis han kunde verkligen inte slita ögonen från henne- totalt förälskad i sin moster! Och Emelie är sååå duktig med honom på alla sätt. Ge mat och klä, ta honom då han är ledsen, leka m.m! Bästa mostern EVER!! ♥




Sen till Elis Minsta Morbror Sebbe- Oj oj.. Där vet jag att det kommer bli två grabbar som har mycket bus för sig!
Sebbe är också himla duktig med Elis på alla de sätt! tror ju han är lite "liten" än för att ta för sig på samma sätt som Emelie gör. Men han är duktig också med allt han gör. Ge honom mat, sjunger för honom & busar o har sig. Sebbe är världens bästa "lill morbrorn" ♥



Simone som är Elis faster. Där har vi en till som Elis är såå förälskad i. Han kan inte slita sina ögon från henne heller! När vi var nere i Gnarp så följde han henne med blicker överallt och var hon än satt så stirra han i henne. Simone är världens bästa faster! Bättre faster finns inte!
En faster som gjorde de mesta tillsammans med Elis. De satt o såg på tv tillsammans, hon spela lite ds för henne, hon matade honom, lyfte upp honom om han var ledsen, gav honom nappen då hon hörde han va ledsen, dag som kväll/natt! Kort och gott, en faster som är världens bästa. Och Elis har fått den lyckan att ha henne som faster! ♥





Stor morbrorn Markus & Farbror Micke - De är också världen bästa! Men än så har dom inte "umgåtts" lika mycket tillsammans med lille Elis på samma sätt som de övrig tre - ovan - Men jag vet att spenderar dom lika mycket tid att vara med Elis så är/skulle de vara lika duktig! Och jag vet att Elis älskar dem också :)
Tyvärr har jag inga bilder på Varken Morbror Markus Eller Farbror Micke tillsammans med elis.

Jag är stolt att Elis har dessa till sin/sina moster,faster,morbröder & farbror! Bättre hade han inte kunnat få!
Vi Älskar Er! ♥


Oj vilket långt inlägg detta blev.
Måste nog kanske börja uppdatera mera.. Så de inte blir korta snabba rader om saker som hänt m.m.. Då man inte minns lika bra dagarna efter som samma dag då de sker :P

Nu har jag iaf börjar mitt "nya" liv.. Iallafall så ger jag det ett försök.. Har startat om med LCHF.. och ska även börja röra på mig mycket mera! Det är mitt nyårslöfte- om de kommer hålla, det vet jag inte. Men jag ska ge det ett försök och inte ge upp på tok för snabbt! För nu ska här tappas nått kilo!
Börjar smått med att jag vill gå ner 5 kg. Vill inte sätta nån större kg nedgång så. För då ger jag upp för lätt.. lätta mål som inte är såå svårt att nå! Då går det bättre.
5 kg!! Får se hur länge de tar att få bort.. Inte allt för länge hoppas jag ;)

tänker att om jag skriver hära hur nedgången går.. Så kan jag ju som inte "ljuga".. Är ju dumt. för de drabbar ju då bara mig själv.. Så ska väga 1 gång i veckan - måndagar och se hur de går vecka för vecka..


tack och hej för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0