Svettigt värre & på begäran

Detta kommer nog mest bli ett inlägg som innehåller mycket bilder, på begäran av min syster ;)

Men börjar med att berätta vad som hänt på senaste .. Fredag så åkte vi iväg till piteå till lasarettet till barn. innan samtal & undersökning av lilleman var de vikt och längd. Han vägde då 6970 g & var fortfarande 66 cm lång ;) sedan var det dags för samtal med läkaren, Sven en ca 30 årig man.. kan ju tala om att han såg inte ut som någon Sven.. :P
Läkaren frågade oss lite om lillemans historik med skiteriet och sedan om allergier och så på våra sidor. efter han pratat med oss så gjorde han en undersökning av lilleman.. han undersökte från topp till tå. Men han tyckte inte de va nå konstigheter alls med han eller med lillstjärten..
Han gick iväg och rådfrågade med en annan läkare om vad som skulle bli.. Dom kom fram till att vi ska prova med mjölkproteinfri välling & mat,gröt. Inte för att han har någon allergi eller så, men mer för att mjölkproteinet kan störa magensfunktion typ eller de kan störa bajseriet.. så vi ska prova med det..

Men efter beöket i fredags så har lilleman skött sin mage varje dag.. Mysko! Kanske känner på sig att vi ska prova nå nytt så han sköter magen perfekt i hopp om att slippa ;P


Idag så har jag och lilleman haft fullt upp. Klev upp 10 & gjorde oss klara för att sedan fara till Kyrkis. Riktigt trevligt! Länge länge sen jag var där. vet inte varför de inte blivit så att vi inte farit faktiskt.

Efter kyrkis så for vi & handla lite och sen hem till huset för att städa.. Tog typ 2 timmar att städa.. Och ändå var det inte mycket att städa. Dammtorka lite snabbt & dammsuga & skura. Sen renbäddade jag i alla sängar också. Medans jag städade huset så passade jag på att tvätta upp allt hemma i VÅRAN tvättmaskin! Åhh vad jag saknar mitt hem nu!! Vi har de bra här.. Men jag längtar Hem.. !
Nu är de rent igen.. eller renare.. ;)  Dom har knappt stökat ner någonting alls.
Men huset är nu sååå himla varmt , så jag höll på dö av värmeslag typ medans jag städade. Är lite drygt 23 grader varmt i huset och vi brukar ha 20, max 21.

efter städningen så åkte vi förbi Elis morfar en sväng. Blev väl där ca 1 timme :) innan de bar av "hem" för att börja med middagen.

Och nu sitter vi och ser på "ullared".. 

Nu ska ja slänga in lite bilder på lilleman.. Blir bilder från då han sitter i sin hoppgunga och i sin gåstol.


Heej





Hihi sötnöten våran


Titta på mig


Älskar ansiktsuttrycket


Vackra vackra barn!




& nu till bilder när han sitter i sin gåstol.. Idag så körde han fram den typ 1 meter & sen backa han tillbaka till där han startade. Han är så duktig! :)










Gillar vad han gör med munnen på bilden.. Hihi sötis!


Kommentarer
Postat av: emelie

bra med bilder! :D och uppdatering! bilderna är ju för underbara med hans miner och allt! :)

2011-02-28 @ 21:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0