Mammas lille solstråle!

Min lille bebis, min lille Elis, han förgyller mina dagar!
Har man en dag då man känner sig lite nere eller vad som helst, så räcker det med att titta på honom eller lyssna på honom när han ligger på golvet eller i babysitter och jollrar, då blir man så glad! Han är som en solstråle! :)
Hur skulle han inte kunna få en på bättre humör? Bara hans leende är underbart uppmuntrande :)
jag älskar min son - han är det bästa som skett i mitt liv!
Mitt Allt! ♥ ♥

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Mor och barn

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp
en gåva från himmelen jag just har fått.
Två händer, två fötter, ett ansikte så sött
ett efterlängtat litet barn jag just har fött.

Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm
ett vackert litet barn jag håller i min arm.
Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv
ett barn som ska ta världen med flera små kliv.

Ensam, vilsen och lite rädd ibland
i mörkret du famlar efter en hand.
Sorgen och glädjen följer dina spår
livserfarenheten är följden du får.

Mamma, barn, två hjärtan bildar ett,
ett starkare band har ingen sett.
Något så stort en känsla så stark
en kärlek som står på stadig mark.

Av: Mona Larsson




Just nu sitter Elis och jollar på i babysitter. Men jag tror jag ska avbryta honom i sitt pratande & klä oss för att ta en promenad. Tänkte ta en promenad förbi hemma vid huset för att se om man fått någon spännande post eller om de bara är räkningar eller reklam ;)


Kommentarer
Postat av: Mona Larsson

Hejsan!



Jag såg att du hade min dikt på din blogg-vad roligt att du tycker om den.Jag skrev den till min mellersta son som i dag är 10 år,tänk vad tiden går fort.



Ha det bra och en kram till dej

Mona Larsson

2011-04-06 @ 09:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0