Stormen Dagmar & Cato

Igår kom vi hem från Gnarp.. inte i den tid vi hade tänkt oss.. Utan sent.. P.g.a stormen Dagmar & Cato..

Jag vaknade tidigt måndagsmorgon kl. 03.00 för jag trodde vi skulle blåsa bort.. Där jag låg i sängen så kände man rent hur hela huset skakade då de blåste som värst.. Strömmen hade gått. så de var kolsvart i hela huset..
Kan tala om att de var riktigt obehagligt! Aldrig varit med om något liknande.
Tog tid innan jag somnade om igen kan jag säga & vi som skulle bege oss hem kring 8 på morgonen för jag skulle hem och jobba natt.

vaknade 8 igår men de blåste gode mycket fortfarande.. Jag läste i tidningen där dom skrev att man skulle hålla sig inomhus helst och inte he sig ut på vägarna.
Efter jag pratat med maken så bestämde vi att inte sätta oss och köra då vädret var så där. Så jag ringde jobbet och berättade hur läget låg till, så dem skulle fixa in någon annan som jobbade natt för mig.

Tacka gudarna att vi stanna kvar någon timma längre. Hade vi åkte på morgonen hade vi fått stå still inför varje träd som fallit över vägarna & då vänta på att någon skulle komma och kapa av dem så man tog sig fram..

När vi åkte och kom nånstans, minns inte vilket ställe, så hade dom precis kapat av ett träd.. Så jag menar, hade vi åkte tidigare, hade vi ju ändå blivit stående till samma tid..
Och att sitta still så mycket är ingen höjdare då man har en liten gosse på drygt 1 år!
Sitta still i en bil i 60 mil är nästan på gnällen för mycket för honom, han blir less att sitta still så länge och inte kunna röra på sig. Så jag är glad jag kunde få bort natten och slippa en orolig resa, en resa med gnällig liten kille!

Tack tack till er på jobbet som fixade in någon som jobbade för mig, så vi slapp stressa hem i stormen! Tackt till dig som ställde upp att jobba!


Så här såg de ut hemma hos dem efter stormen, ett äppelträd som dom kapat av som låg typ bakom deras hus (?), de hade förflyttat sig mot staketet inne hos hingstarna..



På deras veranda hade en av plåtarna på taket blåst av..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0