Varför?

Varför har jag gjort en magnetröntgen?

Jo så här är det att.. Efter jag fick Elis & medans jag ammade. Så fick jag (mest troligen) ett par stycken gallanfall. De två sista anfallen var så kraftiga att jag visste inte var jag skulle ta vägen, kunde varken stå, sitta ligga eller nånting.. Knappt andas så fruktansvärt ont det gjorde! Det sista kraftiga anfallet resulterade i att vi åkte in på sjukstugan - tror macke tyckte de var jobbigt se mig ha så fruktansvärt ont (förlossningssmärtor = ingenting i jämförelse med dessa) hade så ont att jag rent hyperventilera.. Fick nå avslappnande och de blev lite bättre , men fick sova över på sjukan ifall de skulle komma tillbaka under natten..
Detta resulterade då i att de påbörjades en utredning på mig om de verkligen var gallanfall..
Läkaren trodde mest troligen de eftersom jag berättat att nästan alla kvinnor på mammas(?) sida fått gallanfall efter barnafödande..

Fick fara på läkarbesök här i arjeplog o det klämdes o kändes osv.. O läkaren trodde att de var gallanfall men att gallstenarna (?) då var borta.. vid detta läkarbesök så hade jag slutat amma och inga fler anfall hade jag fått.. Sedan förklarade hon att då man är gravid & när man ammar, så blir gallan trögare - tror de var så jag fick de förklarat.. Och då kan de ofta uppstå att man får sådana hära anfall..
Men hon skickade en remiss till piteå för att göra ett ultraljud & se om de är nå i gallan..

var till piteå för ett tag sedan och gjorde ett ultraljud där hon såg nå vita "stenar" i gallan.. Så hon skulle samtala vidare med nå överläkare och sedan skulle jag få veta..

För kanske två(?) veckor sedan fick jag ett brev om att "min" läkare i arjeplog tittat på resultatet och att de är ett kärlnystan - hemangiom..Detta kan tydligen vara vanligt hos kvinnor och barn..

Summan av kardemumman, så fick jag remiss att göra magnetröntgen för att verkligen kolla upp om det är de eller om de är stenar eller vad som är..

Långt inlägg för att veta varför jag gjorde magnetröntgen.. Så nu ska jag vänta 5 arbetsdagar innan jag får veta något resultat av detta..

Hoppas detta blev ett bra svar på varför en magnetröntgen gjordes? =)


Kommentarer
Postat av: Marie

Ok, då förstår vi. MEN hyperventilera stavas som jag stavat...du vet..en läkarsekreterare märker ju ord liksom;)

2011-04-01 @ 21:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0