Magnetröntgen

Var ju förresten på magnetröntgen igår i Piteå.. Gick väl bra, nå annat kan jag väl inte påstå..
Fick ligga på en sån där "mjuk" brits och åka in i en liten liten tunnel... Kan väl ha typ varit 5 cm från näsan och till "taket" i tunneln.. Inte stort kan jag säga! Fick även på mig ett par snygga hörselkåpor m.radio i, eftersom maskinen där lever om gode mycket.. 
Blev väl nästan 2 timmar dom höll på undersöka mig i maskinen.. Ibland sa en dam i båset"nu andas vi tillsammans, Andas in,andas uut & håll andan" Och så börja maskinen smattra en massa..
Medans jag höll andan o apparaten höll på tänkte jag " jo jo, som om att du håller andan nu bara för att du sa vi skulle andas tillsammans" :P

Ibland gick de långa stunder utan att hon sa nånting till mig.. Och jag låg där och filosofera - vad annat kan man göra när man inte ens får röra på sig en millimeter typ..
vissa gånger när damen i båset prata sa hon till mig, "andas som vanligt"  - Men som om att jag inte gör de då?
Direkt hon sa de, så börja apparaten låta igen, och sen gjorde den en massa ljud för varja utandning jag gjorde.. (tog ett tag innan jag fatta de)
Nästa omgång efter hon sa "andas som vanligt" då smattra apparaten för varja inandning..
Tror ni inte man bli påverkad av hur man andas då man förstår hur maskinen "tänker" haha..

Tycker det är svårt förklara hur det var att vara på magnetröntgen.. Men ni som gjort de, vet kanske hur jag menar med detta..

Dom satte ju även nål/kanyl på mig innan jag fick kliva upp på den sköna britsen.. Så i en omgång fick jag ett medel för att tarmarna skulle slappna av & inte vara så "bubblig".. Mot slutet fick jag någon kontrast..

När kontrastet skulle ges till mig, så drog dom inte ut mig hela vägen, typ knappt till midjan, Och jag hade ju mina armar liggades efter sidan - som dom ville.
Och sköterskan som skulle ge mig trodde sig kunna koppla dit slangen med kontrast i nålen jag hade.. Man ack så fel hon hade.. Kände hur de blev alldeles varmt på armen.. Så först trodde jag hon gav mig kontrastet tills hon sa hoppsan.. vi måste ta ut dig helt..
Det visade sig att korken som man tar av för att koppla in slangar hade lossnat.. så de sippra lite blod.. Jag som är så givmild med blod.. Hon fick ju börja torka britsen..men inte mig ;P
Nåja hon fick till de dära tillsist..

Sen då hela undersökning var färdig. och dom skulle plocka bort grejer dom lagt på mig o slangar m.m.. Och nålen.. Nålen drog dom dom hann inte sätt dit en papperstuss innan jag blodat ner hela britsen en gång till + rocken jag hade på mig... men dom satte en tuss och plåster efter dom torkar upp lite och trodde de var klart där...
Jag tittade ner på armen och såg att plåstret var vinrött och hade läckt en droppe på sidan om.. Så jag sa till sköterskan att nu måste du byta.. För de har redan blodad igenom.. Är fullt i blod där under, så var försiktig.. 
-Jasså?,  säger hon och tittar på plåster och TRYCKER!!!
Jaa men vad tror ni händer?! Var ju världens blodsamling under plåstret, så när hon trycker sprutar de blod överallt!!

var väl inte mig dom tänkte på i första taget att torka.. utan de var britsen.. ;) nåja, jag förstår dom.
När allt var frid & fröjd med mitt blodgivande så var de bara gå ut och byta och om fara..
Stackarn som satt ute och väntade på sin tur efter mig, måste blivit alldeles förskräckd då han såg hur jag såg ut då jag kom ut ur rummet.. Haha.. Hade då jag blivit om jag sett någon så ner blodad.. :P

Ojj vilkket inlägg.. Hoppas ni får en liten bild av hur de var och så.. :P

För er som inte vet hur en magnetröntgenapparat ser ut, så här är den..
ser ni så litet hålet är som man ska åka in i ?


Bild lånad från : Google


Kommentarer
Postat av: Marie

Varför gjordes det magnetröntgen på dig? Du vet, vi här nere får ju inte veta någonting;)

2011-04-01 @ 14:37:34
URL: http://www.alpacka.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0