Provtagning

Igår var jag & gjorde detta blodprov som Barnmorskan ville jag skulle göra pga. mitt kliande. Sagt & gjort, åkte till vårdcentralen strax före 08.00 igår. Tog knappt 1 minut att ta blodprovet.
Frågade hur snabbt dom hade resultatet av provet & fick till svar att imorgon(fredag) då vet vi en del av proverna.
var inte så mycket mer att göra än att fara hem & vila, vila bort denna förkylning som inte verkar vilja lämna mig.
Så gårdagen för min del bestod bara av att sova & att vila. Var helt slut i kroppen igår. Måste ju vara förkylningen som satt sina spår. För jag har ju inte direkt gjort nånting ansträngande alls så.

Idag var det bara kliva upp tidigt återigen, för att ringa till VCT & fråga om dom fått reda på nå svar - men jag klev upp i onödan(?) :P
Fick veta att dom skickade proverna med bussen nu på morgonen & dom skulle få veta svaren tidigast efter lunchtid. Jahapp, inte så mycket mer att göra än att återigen vänta... La mig & gjorde ett försök att somna om igen.. Då natten inte bestått av mkt sömn pga. allt kliande på händer & fötter.
Blev väckt kring lunchtid av en SSk som hade lovat ringa mig direkt hon fått svaren. Och proven på levern visade absolut ingenting - skönt! Men då är de bara vänta till onsdag då sista provet tas.. Dom gör endast det testet 1 ggr/veckan i Umeå - dåligt tycker jag! Det är nå prov på gallsyran. Nu ska man vänta flera dagar innan man får veta hur det provet visar sig vara.

Men såklart kom jag ju på... Det är fredag idag & helg.. kanske man ska ta tummen ur och ringa BM och säga att kliandet blivit värre.. Kliar så mycket nu att jag var tvungen ta av ringarna eftersom fingrarna svällt upp pga det.. suck!
ringde till VCT.. men ringer man inte när det är telefontid på morgonen så är de inte lätt få tag på personen man vill tala med.. Det slutade med att jag & macke åkte till VCT och pratade med dom där.
Oj sån tur vi hade, för bm var precis på väg hem & stod inne på expeditionen & pratade med övrig personal där. Så jag sa till henne hur de låg till, att jag kommer nog inte klara av helgen om jag inte får nånting mot detta kliande. Någon salva eller nånting.
Puh säger jag bara! En läkare skrev ut "Tavegyl" åt mig så jag ska klara mig i helgen.
Så måndag ska jag ringa Barnmorskan så får vi se vad som händer sen. Men nu är då - peppar peppar - helgen räddad från kliandet!

har tagit en tablett nu och får hoppas att det ska hjälpa, så man inte behöver ligga och klia sig hela natten. För det är nattetid och morgonen som är värst!


Som ni ser så är min bloggsida under ombyggnation ;P Så ni får leva med att den ser ut som den gör just nu :) men det kommer bli så fint sen när de är klart. Är Bea som är så duktig och gör om min blogg - tusen tack!


ikväll kommer att bestå av att slöa i soffan - försöker bekämpa förkylningen! Dricker thé som jag aldrig gjort förr.. Hehe.. men gott är de! :)


Kommentarer
Postat av: Simone

Föds 26/9, väger 3240 g, 52 lång, det blir en tjej.

2010-09-11 @ 10:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0