V.32

Verkar tyvärr inte bli något bättre på mitt bloggande!

Veckorna bara rullar på.. Och nu har jag ledigt fram tills den lill* kommer, grymt skönt! Men vad ska jag hitta på under denna tid?
Mycker kommer nog gå åt till att tvätta upp alla barnkläder och sängkläder m.m.. Så att det är klart.

Sen måste jag även ta mig i kragen och packa BB-väskan så den är klar och redo i hallen. För man vet aldrig när det bär iväg! Och då vill jag inte börja i paniken att kasta ner en massa saker i väskan.. vilket innebär att man glömmer hälften av alla saker!

Igår var som sagt min sista arbetsdag. Så jag passade på att bjuda på lite tårta till mina underbara arbetskamrater :) Snacka om att man fick lite "flashbacks" när jag skulle städa ur mitt skåp.. en skräp påse och en påse med saker som skulle hem, precis som när man gick i skolan och det var dags att städa ur inför sommalovet ;)
Det var med tunga steg jag gick hem igår, men samtidigt lätta steg. för nu vet kan jag bara njuta av att vara ledig och njuta av att vara gravid! Men tråkigt att man inte ska arbeta på så länge och få arbeta med arbetskamraterna på ett ganska bra tag. För jag trivs sjukt bra på mitt arbete!
Men jag kan lova er, jag kommer att hälsa på nångång då och då. Nu innan bebis kommit men även sen när bebis har kommit :)

Igår var vi på kontroll hos BM..

BLTR - 120/80
HB - 125
SF-mått - 34 cm
Hjärtslag - 148 slag/minut

Sf-måttet var lite för "mycket" sen vi var där för 3 veckor sen, då måttet låg på 29 cm. Blev lite chockad då de var så "mycket", och eftersom jag inte gått upp något heller.
Men BM sa att de beror på att bebis låg så himla högt upp & det var alldeles tomt nertill. Så hon sa att nästa gång ni kommer hit och ska mäta, så har de garanterat sjunkit. Vi behöver inte oroa oss iaf.
Jag kan inte sluta älska att lyssna på bebisens hjärtslag, är så grymt mysigt & så fantastiskt! ♥

Idag är de 57 dagar kvar till beräknad förlossning :D
Det närmar sig sakta men säkert.. Hihi..
Än är jag inte alls nervös inför förlossningen.. Men är ju ca.7-8 veckor kvar så mycket kan hinna ändras.

På min födelsedag så fick jag mycket fina och bra presenter! Tack allihopa - Jag är riktigt riktigt nöjd med allt! :)
vi köpte oss en systemkamera dagen jag fyllde år & det är nog bland det bästa köp jag/vi gjort.. Blir super fina bilder och bra bilder.

Jag har varit dålig på att lägga upp nå bilder på magen då jag själv inte tycker jag har någon riktigt fin och gullig gravidmage, som andra har. (Jag vet man ska inte jämföra sig med andra) men jag gör det iaf... fel av mig.. !

Men tänkte att jag kan väl slänga in en bild nu...

Denna bild är tagen i V.23





Och denna bild är tagen idag. V.32 (31+5)




Lite bilder iaf :P

jo ett till superköp som jag gjort är ett par mammajeans från trader - Otroligt skönt byxor!
Så när vi ska till Nolia så har jag tänkt försöka få min älskade sambo att vi kör genom luleå, eller åker dit en dag, så man kan kika på lite mer mammakläder där och se om man hittar något. För snart räcker inte vissa tröjor över magen längre :P tur man har linnén som man har under.. Men nog är de finare med nå riktiga mammakläder :)


Ne nu har ni fått en liten uppdatering från mig.. kanske mest svammel.. Men det får duga :P


Nu sitter jag och inväntar mamma och sebbe som ska komma och vara här under helgen, Ska bli så kul att ha dom här. Är länge sen sist! :)
så ikväll blir de surströmming för mamma och macke. För mig och sebbe blir det tacos ;) mycket godare! hehe..



♥Längtar efter dig lill* pyret som är i magen♥


Kommentarer
Postat av: Anna

Oj snacka om kul å läsa, å dessutom med lite bilder, fortsätt så! :)

2010-07-31 @ 00:57:53
URL: http://annapanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0