Har jag blivit vuxen?

Kan det vara så att nu är jag vuxen på riktigt(?)
Känns som att jag (vi) tagit ett ordentligt kliv in i vuxenvärlden.
Vi har varit tillsammans ca 4 ½ år nu. vi har bott ca 2 ½ år tillsammans i en lägenhet.. jag har aldrig haft något eget tidigare utan jag har bott hemma med mamma m. familj.. Vilket har varit helt underbart! Har haft det jäkligt bra som kunnat bo hemma under tiden man gått skola. Det är så mycket som är fördelar med att bo hemma under tiden man gå skola.
Men från att då bott i lägenhet 2 ½ år till att vi har nu köpt ett HUS tillsammans, vårat alldeles egna hus! Känns helt sjukt underbart!! Jaa min lycka går verkligen inte att förklara. Min lyckobubbla inom mig bara växer o växer så lycklig är jag!
Så det känns vuxet för mig :)

Sen tycker jag även att jag känner mig vuxen på det sättet att nu så bäddar jag sängen direkt vi båda klivit upp.. Det gjorde jag nästan ALDRIG när vi bodde i lägenheten, då orka jag inte.. Men varför gör jag det nu? Jag vet faktiskt inte, utan de är som ett måste.
Sen vill jag hålla allt rent, i köket, toaletten.. Jag dammsugar som aldrig förr.. Förr kunde köket se ut som ett bombnedslag i lägenheten... Men inte nu... Samma med toaletten, aldrig orkade jag putsa speglarna då som jag gör nu.. Mycket underligt detta.. Dammsugaren har nästan varit igång fler gånger i huset  på ca 1 månad än under de 2 ½ år i lägenheten.. där kunde det rulla dammråttor till 1000.. men inte här.. Är de ett tecken på att jag börjar bli vuxen? Eller är de bara kanske så att jag blivit mer ordningsam sen vi flytta till hus?
Men allt detta behöver ju inte betyda att jag blitt mer vuxen, kanske bara nånting som är tillfälligt... och att efter en stund kommer jag tappa allt detta? =/
Fast de kan ju vara ärftligt eller, vad tror du mamma? kan jag ha fått detta av dig? Allt tjat om att städa när jag bodde hemma kanske gett reslutat först nu? *hmm*

Men jag känner mig iaf lite mer vuxen :)


nä nu så ska jag värma mig nå kött från igår o äta. Sen ska ja o Sofia ut på en promenad innan jobbet.

Tjingeling!!

Älskar Min Markus!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0