Vad ska man säga?

Idag är man ledig, mycket skönt kan jag tala om för er!

Imorse så ställde jag klockan på 9, men låg o snoozade till kl.10.. Skönt! så då klev jag upp o gjorde mig klar för dagen.. La mig faktiskt o såg på lite tv innan jag gick ut i de fina vädret, kände att jag inte riktigt vaknat till..
Så sen har jag legat i rabatten o rensat ogräs.. men fy i bubblan så mycket jäkla mygg o tjafs som flög omkring mig.. hatar småkryp o surrade små irriterade saker.. Så de var bara fara o hämta myggmedel som låg o volvon.. Tror jag satte på mig så mycket myggmedel att till och med grannarna kunde lukta sig till vart jag befann mig.. haha!!
Men myggorna blev jag då fri! :D

Men jag orkade bara rensa lite på baksidan o typ 2/3 fram i rosenbuskarna.. var så jäkla varmt så de kändes som om man skulle svimma av värmeslag..klagar inte på värmen! Men de skulle sitta fint med lite blåst i värmen.. Och sen så är jag verkligen sämst på att dricka vatten när de är så varmt.. Fattar inte hur jag kan vara de?

Gick in en stund o plocka ihop lite inne o sen la ja mig  o vila en stund. For iväg på Kalles där pappa o gnutte var.. Så ja käkade en mjukglass, mycke gott! :) Men man fick vara snabb på att äta upp den för glassen börja rinna direkt man kom ut..!
Sen begav ja mig hem igen o har vattnat ALLA dessa blommorna som finns på gården, för ja tror dom är lite törstig en sådan här solig dag.. Men dom växer ganska bra ändå, trots att jag inte vattnar dom... Jajja.. :) Hehe..
Har insett så mycket ogräs o tjafs som växer inne bland alla blommorna.. Så jag har tänkt att till nästa sommar, eller till hösten så ska ja rensa på en gång så man slipper det värsta på sommaren.. För just nu så känns de helt omöjligt..
kände att de blev mycke blomprat nu.. haha.. Men de är de enda ja pysslat med idag.. ;P

Imorrn så är det jobb som gäller..

Får se om värmen gått ner lite till ikväll, så kanske man tar sig en joggingrunda eller så kanske de blir en promenad vem vet.. Skulle vara skönt gå ut o gå.. kanske på åsarna? Får se vad kvällen har att bjuda på :)

Ne nu så väntar jag på att diskmaskinen ska bli klar o att älsklingen min ska komma hem, så vi får börja lagat mat. Pappa ska också komma hit o käka med oss, det blir trevligt :)

Tjingeling!

Älskar Min Markus!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0