Nu var semestern över...På riktigt

Då var den sista semester veckan över...:-(

Mellan den 21 juli till den 1 augusti så var vi i gnarp och hälsade på Svärfar - olof, extra svärmor - marie och Simone. Macke och micke hjälpte till med att gräva ner jordvärme till huset deras.
Sen har vi varit iväg allesammans till Sthlm mellan den 25 -27 juli. Var på skansen och gröna lund på lördagen. riktigt roligt! Men dock var det varmt som bara den hela helgen. Och även veckan! Olidligt att vara ute..
På söndagen så gjorde vi ett besök på Naturhistoriska Muséet innan vi begav oss tillbaka till Gnarp.
Har blivit en del promenader med deras hundar Isor och Laura. Har varit riktigt skönt att vara ute och gå, så man känner sig lite nyttig iaf, fast man haft semester ;)

Den Onsdag 30 Juli for jag, macke, simone iväg till Boda borg utanför sundsvall. var där i 5 timmar och lekte i alla celler. Haha.. Snacka om att jag aldrig haft så kul! :)
Men efter att ha varit där och krypit i alla de tunnlar som fanns, så var man ganska vacker blå om knäna, och ömma. Insåg inte förräns när vi skulle hem - att det fanns knäskydd att hyra!

Fredag 1 Augusti begav vi oss hem från Gnarp och jag gjorde en tripp vidare till piteå. Skulle sitta barnvakt till Lillebror Sebbe som är 6 år. Mamma och mange skulle iväg och campa och ha barnfri helg.
Så sebbe och jag for iväg på kvällen och hyrde oss 3 barnfilmer. Hehe och hade bara en mysig kväll med film och godis :)
Såg på bee movie och på Alvin och jordekorrarna! Haha så jäkla rolig film det var. Sebbe och jag skratta så vi höll på dö :)

Lördag 2 Augusti: For jag och sebbe på Piteå havsbad och såg på Dinosarierna som dom har där. Sebbe tyckte det var lite spännande och att dom var stora..
Sen for vi iväg och åt en god pizza på Blå ängeln. Där träffade jag Malin från Jobbet. Riktigt kul.
På kvällen blev det mera film och mera godis ätande. heheh. då såg vi på Råttatoullie, Kalle och chokladfabriken. Men sebbe orkade inte se den sista så han somnade :P

Söndag 3 Augusti: Då ägna vi dagen åt att städa till lite grann hemma i huset, och invänta mamma å mange.
Sen när dom kom så såg på vi Alvin och jordekorrarna med dom.
Sen var det bara för mig att packa om väskan. Och mamma å syrran skjutsade mig till tåget i Älvsbyn. Där min resa fortsatte ner till Småland. Där jag skulle hälsa på min Kusin Mariana och hennes pojkvän Markus.

Tåget i älsbyn skulle komma in 22.39 men det kom in ungefär 1 ½ timme försent.
Sedan under natten så hann vi bli försenade ytterligare 1 timme *suck*
Vi skulle vara framme ca 11.00 den Måndag 4 Augusti. Men istället var vi framme klockan 15.00
Så då skulle alla vi som var försenad få boka om våra biljetter för att kunna ta oss vidare från Sthlm.
När det väl var min tur framme i kundtjänst, så hade jag 4 minuter på mig!!! Att hitta på perongen - Och jag att hitta i Sthlm!! HERREGUD säger jag bara. Men hon var så duktig på att förklara så jag hittade direkt. Men när jag hoppat på tåget så stängde dom precis dörrarna, så jag hade tur som kom i tid!
På tåget fanns inga sittplatser kvar, så alla som hade kommit med det försenade tåget, fick ståplatser, i 3 timmar!
FY BÖVELEN!
jag skulle vara framme i Jönköping 16.00 men kom fram dit kring 20.00
Tror aldrig jag somnat så fort den natten som då.

Tisdag 5 augusti: Vaknade klockan 10.20 och har nog aldrig sovit så gott som den natten ;)
Mariana och Markus jobbade till 4. Så jag duschade och bara slappade denna dag. Fy så härligt de var att duscha, man känner sig inte så fräsch av att sitta i tåg i över 20 timmar.
När mariana och markus kom hem så åt vi middag och sedan for vi till Hennes brorsa Tonie, där vi skulle sitta barnvakt åt hans barn, Saga :) En riktigt mysig och söt tjej. hehe..

Onsdag 6 augusti: Mariana hade fått ledig både onsdag och torsdag så då hade vi tid att kunna lite saker. För jag skulle aldrig låna bil och köra själv i forsheda, eller åka iväg till Värnamo eller Jönköping. Jag skulle ju vara borta med vinden. haha!
Men denna dag åkte vi till Värnamo och kikade runt på lite affärer, shoppade inte så mycket egentligen.
På kvällen så tog vi oss en längre promenad med hundarna. Riktigt skönt ute faktiskt :) var skönt med en promenad.

Torsdag 7 Augusti: Då åkte jag och mariana iväg till Jönköping. Gick på Ikea!! ;) Och även på en massa klädaffärer, snacka om att det finns mycket dära. Synd bara att man inte får med sig hur mycket som helst hem, då man åker tåg :/ Sen hade jag inte så stor väska, så jag fick köpa mig en till.. haha.. annars hade jag inte rymt allt från ikea ;)
På väg hem från Jönköping så kom Mariana på att vi skulle ha dragit iväg till Gälve under helgen. Och överraska min far som var i gävle och hälsade på.
Samt att det var gävle city. Så vi kollade med Faster Anna-Karin om vi fick bo hos henne under helgen. Och det gick bra. Sedan kollade jag om jag kunde få hoppa på tåget i Gävle istället för i Jönköping. Och det gick bra fin fint enligt den jag pratade med.
Så Då blev det bestämt vi drar iväg till Gävle fredag.. Skoj!!

Nu orkar jag inte skriva om vad vi gjorde under helgen ikväll.. För nu måste jag sova.. För jag börjar om att jobba nu imorgon kl.7.. Undrar hur jag ska orka upp.. *hm*
Skriver resten imorrn om hur helgen var och hur det gick!

Tjingeling på er

Älskar dig Macke!! Snart 4 år tillsammans ;)