Dålig att skriva

jag har inte riktigt kännt att jag orkat eller haft tid att skriva nå i min blogg på ett tag nu..
men jag kan ju komma med en liten uppdatering nu..

Förra onsdagen den 20/8 så blev det en vinkväll hemma hos Anna, mycket mycket trevligt! :) Det måste vi absolut ta och göra om.

21/8 var en mycket lugn dag. men när jag vaknade på morgonen kände jag att jag blivit förkyld :( snorig och inte alls så pigg. Men livet måste gå vidare ;)

22/8 var det jobb som gällde på dagen.. På kvällen hade jag och macke blivit bjuda på middag hos hans mamma. Surströmming -Bläh! inte alls vad jag gillar. men jag fick göra mig hamburgare med strips - Mycket godare :)

Kring 21.30 hade vi ätit klart, duckit kaffe och pratat klart. Så åkte jag iväg till Bea för att börja göra iordning allt för dagen efter - Annas överraskningsfest! (Hon fyllde 20 år) 
Ida hon var och "jobbade", bea hon var i "Piteå"... dom hade redan börjat smått när jag kom..
Men jag hann inter mer än komma så ringde dom från Ida´s jobb och frågar om hon inte kan jobba? -Snacka om paff vi blev.. Det blev ingen - lögn - att hon skulle jobba..
så vi skjutsade henne på jobbet, å bea och jag fortsatte med att göra iordning allt..
Vi gick inte och la oss förräns kring 03.30.. 

23/8 bea kom till mig kring 10.30. Ringde å väckte anna - bad henne gå och duscha. Sen fick hon ta på sig linne och långkallingar.
Bea å jag gick över dit och gav hon en packlista på saker hon skulle ha med sig. Hihi..

Sedan hon packat klart fick hon ta på sig kläderna som vi hade med oss.. Jaktkläder... ;)

Sen begav vi oss ut.. Till Systembolaget där hon fick handla de hon ville ha.. Efter det fick hon lite små uppdrag som hon skulle klara av.. riktigt skojj! Men vi var faktiskt snälla med henne tycker vi ;)

När hon klarat nästan alla uppdrag var de dags för den sista.. hemma hos bea..
Där fick hon dekorera sina tårtor själv - med ögonbindel..Hihi

Middag och fest blev det senare.. Väldigt trevligt var det ! Men hade gärna önskat att jag inte var förkyld, kände mig inte alls i form :(

24/8 jobb som gällde. hade en kvällstur..Inte alls pigg denna dag.. hade ont i öronen på morgonen. men det släppte innan jag åkte iväg och jobba..

25-26/8 har jag vart ledig. och det var välbehövligt. har inte alls gjort mycket.. bara latat mig hemma.

27/8 jobbat.. men förkylning har inte alls slappt ännu.. Och de är en vecka sen nu.. men är inte lika snuvig och jäklig. Men nu är jag hes. =(
Igår när jag startat diskmaskinen, fick jag mig en trevlig överraskning.. Diskmaskinen läckte vatten - JIPPIE!!! =( =(
ringde macke i paniken.. så han sa åt mig att stänga diskmaskinen, skruva av vattnet.. Och macke var inte ens hemma, utan jag var själv hemma. och trots att jag stängt av vattnet, så kom det vatten ut på golvet hela tiden. Mattan som låg på golvet var alldeles blöt.
så han ringde en som skulle komma dit och fixa det dära. Men personen skulle äta middag först.. Så jag fick sitta där och torka vatten i 30 minuter.. Inte alls vad jag tänkt mig..
Nåja han kom och kollade vad som var problemet. Först trodde vi att de läckte under maskinen, för att det var blött på spånskivan där maskin stod, och även om vi hade en "plastskiva" under maskinen som ska göra att vattnet inte kommer under, så hade de kommit under en hel del vatten.
Så han kollade kring vattenkablarna, och japp, där rann det vatten.. Inte var det så dära jätte jätte mycket som rann. Men tillräckligt för att det skulle bli så dära.

Så han fixade det och nu läcker det inte mera. men blött är de på spånskivan.. Men vi håller på att torka de nu med motorvärmare - billigt... men de får vi ta. bättre de än att få vattenskada. för de klara vi oss ifrån. Tur säger jag bara!

28/8 jobbat.. Sista dagen innan ledig helg.. Puh!!

29/9 idag så bär det av mot Piteå! har lite hemlängtan faktiskt. Så det ska bli skönt få komma hem och hälsa på.
på lördagen så bär det av mot sunderbyn där vi ska hälsa på två kompisar som har fått Barn :) ska bli så roligt att få träffa dom. bea och mange ska ockå följa med. så det ska bli riktigt kul :)
Får se om min jobbar kompis är kvar på sunderbyn som också har fått barn, så kanske jag ska träffa henne också :)

Nåja, nu har ni fått lite info om vad som hänt under en vecka.. inte mycket egentligen..

Ha de gött!!

Vännerna ni är guld värda!
Markus jag Älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0