Veckorna går

Ja dem rullar verkligen fram nu veckorna.. Men ändå går dem för sakta!
 
På fredag går vi in i v.29! Helt otroligt, ungefär 3 månader kvar tills vi får träffa den lill* skatt som bosatt sig i magen♥
 
 
Var på kontroll i v.26 (?) om jag inte minns fel.
Bltr : 110/70
Hb : 124
SF-mått : 26 cm
 
2 december så ska vi få fara på ett till UL, inte för att det är något knasigt eller så alls! Utan de är bara mer för att jag tyckte att då vi var på första UL så var inte hon som gjorde kontrollen så engagerad så, hon var som så nonchalant och nä hon gav inge bra intryck. Även om hon fick se de hon ville och allt såg jätte bra ut med bebis!
Men sen just för att de var så svårt se genom all ärrvävnad som jag har, så tänkte både jag och BM att de kanske är lättare se nu då bebis vuxit till sig några veckor och sådär. Men hon var inte sen på att ordna ett extra UL åt oss och dem i piteå var inte omöjlig att ge oss en tid.
Så vi får oss en extra titt på krabaten i magen :) Som jag längtar!
 
Fogarna har börjat spöka rätt bra nu, något jag aldrig upplevde då jag väntade Elis. Vissa dagar är värre än ändra.. Det känns verkligen i fogarna de dagar jag gått mycket eller stökat/bökat på ! Har 3 veckor kvar på jobbet innan jag går på grav.peng. så jag hoppas jag håller ihop de sista veckorna!
Illamåendet har väl som mer eller mindre försvunnit, nog finns de där smått smått varje dag, men så länge jag äter huvudmål och mellanmål x-flera så håller jag de hela i schack!

bebisen stökar och bökar förfullt i magen, vissa dagar tror jag nästan att den bygger ut till en 2-rummare ;) men det är sååå mysigt känna hur de sparkar och sen att ligga o kika på magen hur den rörs fram o tillbaka.

Elis är så himla söt, han strycker en del på magen och så pratar han med bebis eller så sjunger han en bit för den. på morgonen då man vaknar så brukar han lägga munnen mot min mage och säga "go morron bebis" ♥
 
Har letat fram bilder som vi tog då vi väntade Elis, det är som kul att jämföra hur magen ser ut då jag vänta han och hur den ser ut denna graviditet :)
 
Hela denna graviditeten och även hur magen ser ut (tycker jag) skiljer sig verkligen från då jag väntade Elis. Så de ska bli så spännande se om de är en gosse till som anländer till världen, eller om de är en liten tösabit - spännande spännande! :)
 
 
De här är då jag väntade Elis (v.28)
 
 
Och denna bild är från denna graviditet (v.28)
 
 
 
Är det någon skillnad på magarna tycker ni ?
 

Kommentarer
Postat av: Sofia C

hela du är ju mindre så det är svårt att säga men nog ser det ut som om magen är lite längre ner :) det är ju så häftigt hur annorlunda det kan vara från gång till gång! Kul att se.

2013-11-21 @ 15:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0