Bebis update

Förra måndagen (2/12) så var vi till Piteå för ett till UL som jag skrev om. 
Min syster följde med och fick se mini i magen :) 
Denna läkare som gjorde kontrollen var så mycket bättre än hon som gjorde RUL. 
Han kollade verkligen allt och frågade mig om allt möjligt, min förra graviditet, min operation och om vitaminer jag tog osv. 

Mini mådde väldigt gott i magen och vikten uppskattades på 1,3-1,5kg då. Läkaren gjorde ett försök i att vi skulle få se i 3D men ansiktet gick inte få till då jag ha en del extra hull på magen (hänget) och sen ärrvävnaden som finns. Allt var som en enda gröt i ansiktet, men man kunde skymta ögonen och näsan iaf ;) Men vi fick se benen i 3D iaf :) rätt så läckert! Så en bild på dem fick vi. 

Mini bökar och stökar förfullt varje dag. Har varit smått lur att den börjat lägga sig till rätta. Och idag på bm-kontrollen vi var på så fick jag de bekräftat, mini har lagt sig med huvudet neråt nu , dock fortfarande rörligt men ändå, då kände jag rätt :) 

Vi har nu gått in i vecka 32 (31)

Bltr: 115/75
Hb: 108
SF-mått: 31 cm 
Hjärtljud: 145 slag/min

Trots att jag äter 2 järntabletter så vill inte riktigt järnvärdet gå uppåt, så ska försöka vara bättre på att dricka/äta c-vitamin i samband med att jag tar tabletterna. Hoppas de ska hjälpa! 
Annars blir de byte av tabletter. 


Igår så gjorde jag min sista arbetsdag på länge! På måndag påbörjar jag min graviditetspenning. Rätt så skönt iom att jag känt av fogarna rätt bra då jag jobbat. Då man haft lediga dagar så har jag inte känt av på samma sätt. 
Nu blir de att njuta av den lediga tiden och tiden med Elis innan mini kommer och kräver sin tid och uppmärksamhet! 

Har även börjat att packa BB-väskan smått! Nog för att de är väldigt mycket kvar att packa där, men jag är då en bit på vägen ;) 

Nä nu är de färdig svamlat för mig! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0