Bara inse..

Mina blogginlägg blir inte nå fler med tiden.. Snarare mindre.. Men jag finner ingen ork eller inspiration till att blogga helt enkelt..

jag går i väntans tider just nu, väntar på svar från skolan. Spännande med andra ord! I början på december får man veta läget.
För varje dag som går så känner jag så mycket jag vill plugga! Men på samma gång känner jag bara, Va f*n ger jag mig in på ? ( OM jag nu kommer in vill säga!! ) Visst absolut kul att plugga, göra något annat, att förhoppningsvis bli det jag längtar mest efter i nuläget - bli barnmorska - inom en framtid!
Men då kommer tankarna om nätterna, Hur ska jag göra med Elis då jag ska göra mina praktiker? Jag kan ju liksom inte ta med mig dagiset till luleå/piteå ? de flesta praktiker kan man ju göra här, men då de är dags för psykiatrin & kirurgin, hur gör jag då ? Och de perioderna är väl 5 & 8 veckor.. Hur gör jag då med Elis ? Mackes jobb är inte de lättaste i arbetstider - vilket inte gör de lätt inom dagisomsorgen.. Sen kan man inte lita helt blind på dem i sin närhet då dem också har jobb att gå till..
Detta gör att jag kommer i mina tvekar tankar.. Hmm.. !



Julen börjar smyga sig på.. Min ångest inför jul kommer.. Helst hade jag väl skippat julfirandet ( eller inte ).. men då man har 4 st familjer att "dela" sig med gör de jobbigt, för mig! Jag vill inte göra någon ledsen.. tror även om de säger att gör " precis som ni vill & känner, vi blir inte ledsna. " , så tror jag faktiskt innerst inne dom bli lite ledsen om man väljer att inte komma dit.. Men hur ska man dela sig på 4 ?

MEST troligen blir vi väl hemma i år, hemma i vårat hus.. Så den som vill får komma till oss helt enkelt och fira.. Men samtidgt, då blir jag lite ledsen, då de våra väljer att inte komma, eller inte kan komma pga av olika orsaker, för jag vill ju fira med de våra! julen är ju till för att fira med dem man älskar. .

Usch, jag får ont i magen av julfirande tänkandet..
 


Jag har då påbörjat lite julpyntning här hemma. Vardagsrummet är klart.. Hallen är nästan klar.. Kanske nån stackars tomte som ska få komma upp och pryda hyllorna.. Vill inte ha alldeles för mycket ioch med att vi ska hyra ut i Januari & tycker de är nog mycket att städa som de är nu :P



Jag har ju varit inne i en träningsperiod i typ 5 veckor(kanske mer?) Där jag kört rätt hårt - för att vara jag, som aldrig tränat på detta vis nångång!

En träningsvecka kan se ut ungefär så här

Måndag : CykelPump 1 timme
Tisdag : Core 1 timme
Onsdag : ZumbaMix 1 Timme, direkt efter de blir de Kickbox 1 timme
Torsdag : CykelPump 1 timme ( Senaste 2-3 veckorna , har de även blivit ett pass av typ aerobic)

Sen förra fredagen körde jag ett pass med Puls/Intervall 1 timme. Som ja ska försöka fortsätta med !

Sen har jag även tagit mig små korta promenader under veckorna också..

Meen denna vecka har jag verkligen legat på latsidan!! INTE BRA EVVE!! Blev bara onsdagen jag körde träning. Men ja kände att kroppen behöve en ordenlig vila, vila mina muskler, kändes som de fanns risk för nå inflammationer.. :/

Men nu imorgon blir de nya friska tag! Jag mår så bra då jag får träna, använda musklerna, känns bra att få bygga lite muskler i denna kropp.. :P nu vill jag inte få muskler som en bodybuilder! Men sådär lagomt ni vet :)



Åter till julen.. Vi har redan de flesta klapparna klara.. Är bara en sista grejj till dem som skall ordnas sen är de dags för att slå i dem  :)
Jag har bestämt att Elis ska få sig en julkalender i år i form av små paket dag för dag. Som jag fick då jag va liten :) Så lite nostalgi är de. Åhh.. Vill ha en riktig juldag snart, starta julmusik, sitta och slå i julklappar, baka & pyssla på !



Nä nu har jag svamlat nog för ikväll!

 

Kommentarer
Postat av: Sofia Berg

Vill bara säga angående julen Evelina!!! Jag tror att alla "familjer" runt om dej förstår hur ni/du tänker!!! Det är verkligen inte lätt att dela på sej..:( (Jag vet...!!! :( )Tänker att det är så synd att det ska handla om ett "visst"datum!!! Året har ju sååå många andra dagar att träffas på:P Kör en "för" mellan" å efter jul....:)Bara du slipper det dåliga samvetet...!!! Allt går!!!Kraaaam♥



2012-11-25 @ 23:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0