Sömn

Sen den dagen Elis kom till världen så har vi verkligen blivit bortskämda med sömn.. Då han var liten bebis så sov han hela nätterna, med avbrott för mat då vissa nätter. Sen har de bara fortsätt på det viset att han sovit bra om nätterna & typ sovit fram till 10 på morgonen och ibland längre.

Och av en hel del folk har man fått höra : Jaa ni har inte upplevt hur det är att vara småbarnsföräldrar än 

Javisst de kan jag hålla med om, att vi varit rätt bortskämd på den fronten med att han sovit bra och så :)

MEN, nu ni.. Nu har de vänta.. haha! Nu är de andra bullar.. Här vaknas de runt 06.00 varje morgon. Oavsett om man ska på dagis eller ej... ;P 
Han är så glad och pigg den tiden på morgon, men det är varken mamma eller pappa! Vet inte vem han fått detta morgonpigga ifrån? ;) Och att försöka få han att somna om efter vällingen eller innan han fått den, de är inte ens på frågan! För de vägrar han.. 

Ibland är han så kunna sitta och leka för sig själv, titta i böcker ett tag, innan han blir less och lever "rövare" så man vaknar ordentligt och kliver upp med honom. För då är han helnöjd! 

Vissa mornar känner man bara : MEN SOV POJK! :P 
Men jag kan inte annat än bli glad då han vaknar och jag vaknar. Jag menar, jag har de två bästa i mitt liv som ligger brevid mig i sängen & som jag får vakna med (nästan) varje morgon! Kan de bli bättre än så? 

Jaa Elis han sover med oss. MEN han somnar i sin egen säng & så vaknar han mitt inatten och kommer då över. Så kring 4, halv 5 imorse kom han över till oss och la sig. Och jag tycker de är rätt mysigt att ha honom mellan oss. Det tycker vi båda ♥

Nämen så nu har man fått "smaka" på livet som småbarnsföräldrar sömnmässigt. Man är inte van att vara vaken den tiden då man är ledig. Men det är absolut inget negativt :)

Elis är det bästa som hänt oss i livet ! Han är livet ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0