Ensam

Imorgon så ska den lille vara själv på dagis. Spännande & samtidigt nervöst! jag tror ju inte de kommer vara några problem alls. Men man vet ju aldrig. Bara för att gått bra dessa dagar så kan de ju faktiskt tvär vända! Vilket jag hoppas att de Inte gör!

Så samma procedur åt morgonen som vi gjort några dagar.

Våran morgon ser ut ungefär så här :

*Väckarn ringer kl.7. Ligger och drar oss 15 min & vaknar till.
*Jag är uppe & klädd för dagen till kl.7.30 gör då välling åt lilleman så han får äta de.
*medans han äter fixar jag mitt hår & smink och så jag är helt klar.
* 7.45 - 8.00 får lillskrutten på sig sina kläder för dagen. sen får han stöka på här hemma en stund.
*Under tiden han leker och så packar jag det som ska med till dagis
*8.15 är de dags för att ta på Elis alla ytterkläderna. Sen är de min tur.
*ca 8.30 är elis nerpackad i vagnen & vi är redo att promenera iväg till Dagis :)

Detta är hur våran morgon ser ut på ett ungefär, som sagt!


Medans Elis är på dagis imorgon och jag inte är med.. Känns väldigt konstigt.. jag menar.. Vad ska jag göra?!
3 timmar att spendera själv, utan honom.. De känns konstigt..
jovisst vi har lämnat honom hos sin farmor, mormor & morfar och så! Så de är ju inte den saken att vi aldrig lämnat bort honom och varit utan honom nångång.
Men det är som att de känns annorlunda nu, men de kanske bara är för att jag vet om att han är på dagis & jag ska vara hemma. Att lämna honom på dagis, men inte för att jag ska iväg för att jobba? Förstår ni vad & hur jag menar ?

Men jag tror jag ska försöka ta tag i att plocka ihop lite här hemma i huset medans man inte har en liten kille som springer bakom & efter en hela tiden ;)

Nu håller jag mina tummar att de kommer gå bra för Elis på dagis imorgon då han ska vara själv :) Vilket jag också vet de gör! men ni vet, en mammas oro ;)


Du är såå älskad lille vän! Du är de finaste och de bästa som hänt oss! ♥



Kommentarer
Postat av: Bea

Det är de som är konstigt att jag inte ändrat inställningarna någon gång. Nåja, he gäll då inte :) Ska han vara på dagis hela nästa vecka också då du är ledig? :) isf kanske vi hinner ses nå?

2012-01-20 @ 09:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0