VAB

 Svar på kommentarer : Nja alltså jag ville gärna byta med någon som har en rygg som inte besvärar ;)
Haha jaa jag tror faktiskt de beror på att, iaf jag , är otränad ;) & därför får jag sota för de.. Sen har jag faktiskt en tendens till att slarva då de gäller att lyfta rätt osv.

Okej, jag ska absolut ta och kolla upp efter nå filmklipp eller dylikt om nå höftböjar övningar.. :) Som du säger, kanske värt att testa iaf :)


Sent igår kväll så vaknade lilleman till & macke gick dit för att kolla till honom. Efter en stund ropar han dit mig och säger att han trodde Elis hade feber.. Nämen de tror jag väl ändå inte säger jag.. Men ack jag vad hade fel.. tempen visade på 39 grader.. Så de var bara ta av han pyjamasen så han fick sova i blöjan och så gav vi honom nå ipren..
Ringde jobbet och sa jag skulle va tvungen ta VAB (Vård Av Barn) idag.. då jag eg skulle jobbat 6.50-16.50.

Natten var rätt så orolig då Elis vred och vände sig i sömnen, mer än vad han brukar.. Prata lite gojja i sömnen.. För att sen kl 7 imorse vakna pigg som en lärka.. Trots feber idag, lite lägre runt 38 , så har han lekt som om han ingen feber har.

Blev att ringa runt lite grann på morgonen.. Inte är de bara att VABBA.. Först ringa dagis och säga att han inte kommer för han är sjuk. Sen till Försäkringskassan för att anmäla att man är hemma & få nå papper hemskickade så man kan fylla i iefterhand att man varit hemma och få en stämpel eller nå från dagis att han varit sjuk..

samt ringa till jobbet lite senare under dagen för att säga att jag ska  va hemma imorgon också med honom. Då han har feber ännu..

puh.. Sen har både jag och elis tagit oss en vilostund mitt på dagen & de behövdes verkligen! Mest för hans del, för han sov riktigt läänge, längre än vad han brukar göra!

En slagen liten hjälte som somnade ikväll efter att ha hållt igång hela dagen, trots att jag försökt hålla lektempot nere nu då han är febrig.. Så nu hoppas jag att han får en mindre orolig natt så han får sin välbehövliga sömn!


Lillhjärtat vårat! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0