Badhuset

Idag tog vi oss en sovmorgon till kl 9.. Gudomligt skönt var de! Elis nattsudda natten som var &  därför sov han så länge idag..

Sedan försökte vi väcka pappan, men de tog ju ett par timmar typ..så seg som han var.. Men till sist fick jag upp honom.. Kanske var klockan 11? Så då kunde jag fara ut och göra lite ärenden, samt handla & sen när jag kom hem så bestämde vi oss för att åka och bada.. :) Så kring 13 tiden slänge vi oss en liten lätt lunch och packa ihop saker för att åka till badhuset :)

När vi kom in i omklädningsrummet och bytt om och skulle till duschrummet så börja elis tokskråla.
Han har ju någon rädsla för duscharna + själva bassängen, för när jag hade duschat klar och vi gick ut hade han slutat gråta.. Men då vi då kom ut och han såg bassängen så börjar han gråta igen.. Dock gick de över rätt snabbt då han fick komma i pappas famn och han insåg att de inte var så farligt.. :)

Finns ju en rutschkanan i bassängen, och där satt vi elis så han fick åka, efter ett åk så var han som frälst. Rädsla för bassängen var som bortblåst.. :P Vet inte hur många gånger han åkte, och han hade ett leende upp till öronen hela tiden! :)

Sist vi badade för kanske 3-4 veckor sen? Så vägra han ju "simma" typ.. Men idag var de andra bullar, han sprattla som en fisk, skrattade, plaskade och hade sig.. :) så idag var en riktigt rolig badar dag för honom.
Så detta kommer vi att göra om nästa gång vi har ledighelg tillsammans, tror jag då, om nu pappan vill de ;P

Så här kul kan man ha i badbaljan här hemma :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0