Vänja sig ?

Elis är ju verkligen en liten klätterapa. Han hinner överallt! Jag fattar inte att man kan vara så liten och så fruktansvärt snabb! :P

Man lär sig ju på ett vis vad han klarar av och inte när han är och klättrar och har sig. Men ibland går de liksom inte som han tänkt.. T.ex som idag.. Han klättrade upp i sin säng och lekte där & sen när han skulle därifrån så skulle han ju naturligtvis göra de med tjo & tjim.. Så på något sätt snavade han eller vad han nu gjorde, över sig själv, så han gjorde en halv kraschladning på golvet och den andra halvan krascha han in i mig.. Och i "fallet" så lyckades han riva sig själv under ögat :/ Han grät en kort stund efteråt.. Men de gick över rätt så snabbt ändå.

Nu var ju detta ändå en lindrig grej.. Men de är väl så att man får väl vänja sig vid att de kommer bli en och annan "olycka" då han ska klättra och ha sig. För de är ju så att man hinner inte vara med alla gånger i vad som händer.
Men det är väl även så att de är så dom lär sig och upptäcker hur saker och ting funkar? Samt att de kanske inser sina begränsningar?

Men men jag antar att denna klätterfas kommer att räcka en lååång tid framöver.... ;P Så man lär ju ha hjärtat i halsgropen mer än bara 1 gång!

I veckan har jag & lilleman långledigt! Ändå fram tills på måndag.. Tanken var väl först att vi skulle brassa iväg till Piteå igår kväll då jag slutade jobbet eller antingen idag..
Men efter jag checkade av i min almanacka - då jag vände blad från mars till april - så insåg jag ju att jag hade en grejj idag!
Så de satte lite käppar i hjulet.. Och efter samtal med min mamma så bestämde vi oss för att stanna kvar här i veckan.
Hon jobbar ju i veckan och hade nån ledigdag. Men de skulle bli så lite tid ändå som vi skulle hinna träffas, eftersom vi då måste hem igen på torsdag då Elis har en tid hos läkaren, ett typ återbesök.

Kändes trist att kunna fara till piteå och träffa alla där, men men, nästa vecka så kommer vi träffas iaf! :)





I helgen har vi Elis moster varit här! Mycket trevligt, lite trist att man jobba då hon kom hit, blev ju inte så att man hann umgås så mycket med henne som man velat. Nåja.. Jobbar man så gör man.. :)
Elis var då överlycklig över att få ha moster här. Igår då jag skulle skjutsa henne till bussen så vägra han typ låta henne fara. Då hon skulle få en go av honom så nöp han fast i jackan på henne och typ drog hon in mot garaget... Han ville verkligen hon skulle stanna kvar hos oss!

Så nu längtar vi tills nästa gång vi får ses!

Psst. Vi håller tummarna för dig nu!! ♥



Kommentarer
Postat av: Bea

Vad är de för återbesök?

2012-04-02 @ 16:39:03
Postat av: emelie

♥♥♥♥

2012-04-02 @ 23:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0