Aj Aj..

Kan ju börja med att säga : Hur tusan lyckas man med att bränna sig på 3 fingrar?
Jo det ska jag tala om för er hur man gör.. Man tar ut gallret till ugnen med en virkad grytlapp.. Och som kanske alla vet så kan de ju som vara lite glest här och där då de är virkat...
Den virkade grytlappen kanske inte var det smartaste valet att använda för att ta ut gallret.. Så då jag fått ut gallret nästan hela vägen så känner jag hur de bränner i fingrarna.. Snabbt som attan försökte jag få upp gallret på spisen.. Men slutade i kaos! ;P

Jag tappade gallret för i ren reflex av att det gjorde allt förjävla ont så släppte jag gallret & maten som låg där på hamnde upp och ner.. Så jag hörde hur den låg och "fräste" på botten av ugnen.. Så jaa.. Det blev kaos..

Men jag fick upp maten utan att den blev förstörd.. och fick ordning på allt.. haha..

Dock fick jag 3 små blåsor på 3 fingrar.. En på tummen, en på pekfingret och den sista på långfingret.. Tur att dom är små! Fast även om dom är små så nog gör dom rätt ont ändå.. Men är man klantig så är man! ;)




Idag så åkte jag och Lilleman ner till hans Morfar i Ånge för att hälsa på.. Vi har haft en riktigt mysig dag.
Då vi kom dit så var vi och hälsade på nå släktingar till oss, där fanns även en liten tös på 1 år som Elis fick leka med. Dom trodde sig riktigt bra att leka med varann.. :)

Sen skulle vi ner till stugan.. Så Elis skulle få åka skoter.. Men oj så ledsen man kan bli! Han är ju inte van detta med skoter, så jag vet inte om de var för att de levde om han misstyckte eller vad som blev eller om han tyckte morfar såg läskig ut i hjälmen.. för när vi skulle upp från stugan igen, så var de samma visa.. han grät.. Men då jag satt mig bakom honom så blev att frid och fröjd.. så jaa jag vet inte..

jag skulle fota då han skulle åka skoter i hopp om att han tyckte de var kul.. men blev då istället en bild med ledsna miner..




Och så här såg de ut då jag satt bakom styret.. Då var de mindre ledsamt.. Direkt jag satt mig bakom honom så satt han upp händerna på styret och ville åka.. hmm.. ibland är han allt för rolig denna pojk!




blev lite lunch inne i stugan då vädret bestämde sig för att ge oss ytterligare lite mer snö.. Som om att vi behöver de eller ?
När lunchen var intagen och vi busat lite där inne, så klädde vi på oss och gick ut på en promenad..
 "Ånge runt" Hehe.. Morfar drog Elis på bobben, vilket uppskattades av den lille. Han fullkomligen njöt av att åka på bobben och att få vara ute i de härliga vädret (som var lite schizo och varvade mellan sol och snö)

Kan ju tala om att vi hade en liten gosse som somnade rätt så tidigt och fort ikväll ;)

Jag har inget mer att förtälja om denna dag.. Så nu bjuder jag på lite bilder från dagen

Elis och morfar lyssnar på lite musik






Här bjuder Elis på en liten dansshow






Efter showen så klädde vi oss & gick ut..









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0