Snö

Har inte blivit att skriva något på ett tag då jag inte riktigt haft tiden.. Torsdagkväll kring 19.00 så kom jag på att vi åker iväg till Piteå redan NU! Så jag packade snabbt ihop mina & Elis saker. Och drog iväg dit för att spendera 2 dagar.
MEN jag insåg ganska snabbt att jag aldrig skulle åkt då.... För regnet som kom efter vägen var INTE att leka med.. vindrutertorkaren gick på MAX och hann ändå knappt få bort allt regn från rutan.. Sen gjorde de ju inte saken bättre att de blev tjock tjock dimma efter vägen, så man kunde inte köra fort.. Så det var ingen höjadare att köra. Men vi tog oss då fram välbehållna!

Fredagen så gjorde Elis, jag & syster Stan. Blev en hel del shopping! ;D Jag kan liksom inte låta bli att shoppa kläder åt Elis. För det finns ju så mkt fint ;) Sen hittade jag liiiite till mig själv. Ett par jeansleggings och en ny bh.
Innan vi åkte hem från stan gjorde vi ett stopp på Willys för att snabb handla till middagen.. 
kan ju tala om att vi hade en trött grabb då..
Låter bilden tala för sig själv ;) 



 
På kvällen så for vi iväg till Hemmakväll och hyrde film. Syrran fick övningsköra dit. Hon är riktigt duktig att köra måste jag säga :)
Sen myste vi ner oss i soffan och såg på Idol. Och efter de blev de film.

Lördag åkte vi in till Stan...igen.. där jag hade min mamma som experthjälp på skor åt lilleman. Hon kan liksom detta med vad som är bra och vad man ska tänka på m.m. och hur de ska vara efter 4 egna ungar ;)
Det gick fort, smidigt och enkelt! Men inte är de billigt med vinterskor till barn.. Kostar ju lika mycket som ett par skor till en vuxen. Det finns säkert billigare skor med samma kvalité och så som dessa. men nu fick de bli så hära & dessa kommer han även kunna ha till våren, om hans fötter inte växer nå så otroligt under vintern vill säga ;)

Efter stan åkte jag & syrran iväg till Willys och storhandlade det jag skulle ha med hem.. Sen blev de hem till öjebyn och packa in Elis och våra väskor i bilen och styra våfflan hem till Arjeplog igen..Fick med mig Syrran hem till oss =)  

Väl hemma i arjeplog var de bara att packa Elis skötsväska, sen fara och lämna honom hos farmor sin. Där han skulle spendera sin natt.
Tillbaka hem till huset och börja göra sig klar för kvällens roligheter. Fest med tjejorna =)
När vi var klara så kom Anna & Bea hit. Vi satt och spela spel. "Med Andra Ord" Så de bjöds på en hel del skratt :)
Drog iväg på en annan fest innan de var dags för utgång..

Då vi drog iväg upp på Hatten for Emelie och spendera kvällen med nå kompisar här på samhället..


Kan ju tala om att de var riktigt riktigt längesen jag var ute på Hatten! Eller ut så här alls.. Minns faktiskt inte sist jag var ut ?
Men jag hade en mycket trevlig kväll, med många goda drinkar, träffade många bekanta, blev en hel del dans & sång!

Nattens äventyr resulterar idag i en öm kropp! Jag är inte alls van att springa runt så där på krogen, heller inte att dansa så där mkt som jag gjorde.. Och dansa är något jag INTE kan ;P Haha!
Men jag mår oförskämt bra idag! Somnade kring 4 imorse och klev upp 10 & var pigg som en lärka! Hur det då kan komma sig ?

Klev upp 10 och gjorde oss klara idag för att hämta lilleman hos sin farmor, för att sedan bege oss ut på marknan. Blev lite handling av nå grymt gott kött! osså inhandlade jag mig nå härliga vind/täck/överdragsbyxor för 150 spänn! 
Innan vi åkte hem från marknan drog vi en lunch tillsammans med Bea, Anna,freddan & Elvira =) trevligt var de!

Sen har vi bara slöat här hemma. Jag har passat på att rensa bland elis kläder medans vi hade moster här som busade med honom... Packade undan sockar som var för små & Så är alla kläder som var för kort i ärmarna nerpackade. Samt att jag hittade en massa andra stlk än 74:or som han haft & har nu.
Hittade kläder var i stlk 62!! :P
Sen passade jag även på att vika till allt i lådorna, så nu är de snyggt och prydligt... ett tag..

ikväll så började det att SNÖA! Det är så mysigt då det blir så vitt och härligt på marken!
Snön resulterade i att jag & min goa vän Bea drog iväg på en ca 45 min lång promenad i snö"ovädret" :) Det var grymt härligt komma ut och promenera. Att höra hur snön knastra under fötterna, känna snöflingorna som kom i ansiktet, andas den härligt friska luften som blir då de snöa! :) & Sen sällskapet kan man inte klaga på! :) Detta har vi inte gjort för sista gången :D

Ne nu har jag verkligen svamlat nog för ikväll

Nu blir det sängen för min del! trött som nånting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0