Ingen bebis...

Elis är verkligen ingen bebis längre.. Fast i mina ögon är han alltid min lille bebis ;)
Nu går allt så fort i vad som händer i hans utveckling!

Han sitter mer & mer själv, man får ha lite koll på han ändå. För ibland glömmer han av sig, så han tappar balansen och tippar omkull.
Han masar för fulla muggar. På ett ögonblick så har han masat sig från ett rum till ett annat. Han är såå duktig!
Försöker få honom att han ska lära sig krypa.. Men då man ställer honom i krypar position, så blir han ståendes där och ser ut som han tänker " Jaha, nudå har du tänkt?" Osså tittar han på en. Han står och svajar som fram och tillbaka, men förstår inte att man måste flytta på händerna o benen så händer de grejjer.
När han är i sängen så gör halvdana försök till att krypa.. Men snart så kanske han får till de där på golvet & då är de inte en lugn sekund i detta hus! ;)

När man sjunger för honom så låter de precis som om att han också försöker sjunga, men de blir ju bara "daah daa, maa paa baa aaa" Men han är så söt! :)

NU tror jag de är nå tänder på G, de måste vara de! För han tuggar frenetiskt på saker och "skriker" utöver sig då han tuggar på de.. Han ska alltid gnaga på sina, eller någon annans fingrar..
Men men återstår att se om de kommer upp nå bissingar :)

Han har ju även börjat lära sig hur man ställer sig upp, drar sig upp efter saker.. Igår då han var och masa efter golvet så kom han fram till mig där jag satt & jag tänkte väl inte mer på de.. 3 sekunder senare då jag tittar ner på honom så står han på knä & håller fast sig i stolen.. Längre tog han sig inte.. Men han gjorde försök att ställa sig upp.. Men misslyckades.
Imorse när vi vaknade så studerade jag honom länge där han höll på att böka i sängen.. efter en stund stod han på knä i sängen.. Och efter ytterligare en stund så stod han upp i sin säng.. Busunge! Nu måste vi sänka ner sängen hans.. För nu är han verkligen ingen bebis! Och vi vill inte han ska ramla ur sin säng!

Hmm.. Något mer som händer i Elis utveckling nu ?

Inte för att de kanske är intressant fakta.. men vi har nu bytt barnstol i bilen.. Från babyskyddet till barnstol nr.2. Han är ju så lång nu att han ryms inte att sitta i babyskyddet längre, benen får han dra ihop, så han har nästan knäna vid hakan(inte så illa, men han fick dra upp dom ganska bra) Huvudet var nästan på snudd att vara för högt för babyskyddet. Så då blev de bestämt, Nu byter vi bilbarnstol! :)
 Åh vad han älskar att åka i den. Nu är han mer sittande och kan se vad som händer då man kör, eftersom han ser ut lite mer. Då vi premiär var ute och körde så han fick åka den, snacka om överlycklig kille. Han satt bara & skratta hela tiden! Så de var nog mycket roligare att åka den än babyskyddet.


Ska slänga in en grymt charmig bild på våran charmige kille där han lyckats ställa sig upp i sin säng :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0