Hemmaplan...

Ojj, nu var det ett tag sen jag skrev hära.. Ganska skönt med en bloggpaus måste jag säga..

Vet inte när jag sist skrev? Tisdag?  Jaa iallafall..

Onsdagmorgon började med att jag for till tandläkaren på en kontoll.. Under tiden fick Elis vara med morfar, de tog sig en promenad in till samhället..
hos tandläkaren så var det en massa tjorv hit och dit.. Först hamna jag hos fel tandläkare, sedan när jag väl kommit rätt visste dom inte varför jag var där, vilken undersökning som skulle göras.. så de började med att ta bilder iaf.. Och sedan så kolla dom upp vad som var.. Och de var nånting med att jag var gravid förra gången jag var dit, och då kunde man inte göra nånting som var tänkt? Men de gjorde inte så mycket heller denna gång, tittade på tänderna o peta lite - tog 5 minuter. sen var jag klar och ska dit igen på en kontroll om 1 ½ år.. Öhmm..? Jaaha... nåja, var oförändrat i munnen.. en liite liite hål som är på g.. men sm jag lyckats hålla i schack än så de inte behöver fixas..

Efter tandläkaren så blev de ett besök nere hos elis gammel farmor o farfar.. :)

När vi varit klart där så gick vi hem och började packa.. Liite väl sent att börja packa.. men men fick då med allt :) Elis saker är ju det viktigaste att få med.. Sedan när vi var klara så var de bara invänta moster emelie som skulle komma med bussen. När vi hämtat henne så packade vi iordning bilen och sen blev de avresa mot Gnarp! :)

Elis var så himla duktig hela vägen! Även om de var lite gnälligt här och där. Men de måste man ju få göra! Vara så liten och sitta fast i en barnstol ca.7 timmar.. Klart man får ont i lilla stjärten + att inte kunna sträcka på sig ordentligt.. Under denna  7 timmars resa ner så blev de lite stopp här och där så lilleman fick komma upp ut stolen och sträcka & vila rumpan en stund. Samt äta lite och blöjbyten.
Duktiga killen våran!
Resan ner i övrigt gick riktigt bra. Märktes att de var sent.. För emelie o jag fick nå skrattattacker för minsta lilla typ.. Haha!! :P Rolig resa.. hihi..
tror klockan var runt 01.30 då vi var framme.. Så de vara bara he sig in och lägga sig.. Sängne var efterlängtad jag kan tala om!

Torsdagmorgon så blev de ingen riktig "sovmorgon".Klev upp osså gick vi en promenad med Marie & hundarna. Snacka om sommar!! Åhh!! Hur härligt som helst! Grönt gräs, gröna ängar fullt med blommar, häggen som blomma & dofta gudomligt gott! och värmen!

Ska slänga in någon bild från promenaden i torsdags


Ni som läser min blogg och bor här uppe i norr... vet att de inte är såååå här grönt o härligt här som det är nere i Gnarp(hälsingland)





Laura tar sig en drickespaus


Izor tittar han står vid kanten och tittar på





Häggen blomma förfullt & luktar otroligt gott!


Syster Emelie med Laura :)



Uppdaterar mer sen om vistelsen nere i Gnarp, har en liten just nu som vill ha mammas uppmärksamhet. Så jag ska kila iväg och busa med honom =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0