fortsättning..

Lördagen nere i gnarp..
Blev väl att kliva upp där kring 8 ? Då var de bara göra sig iordning o Elis. vi skulle nämligen följa med faster simone och hjälpa henne iordning på skolan, där dom hade loppis, fika, försäljning av plantor och så där.
Då vi fått ordning på vart alla saker och så skulle vara så gick vi en liten sväng på Loppis som var. Och där hittade jag den nya barnvagnen åt elis. Enkel lätt & smidig - Och jag blev kär direkt jag såg den!! Det var ett riktigt klipp! Köpte den till en billig peng & än så länge är jag grymt nöjd! Är en "Carena" och jag tror det är en Sulky Easy(?).






Sedan åkte jag & Elis tillbaka till huset och inspekterade hur klippningen gick. Då hade dom bara 3 kvar att klippa! Grymt duktiga !
Kring 13 åkte jag óch elis tillbaka till skolan för då skulle jag finnas där som vuxen om simone o de andra behövde någon hjälp när de skulle sälja fika. Men dom skötte de där så fint själv.. =)

Just jag, var ju även in på "Säcken" Där dom har en hel del saker till försäljning, som loppis året om. Där hittade vi lite kläder åt den lille. kan slänga in nå foton senare.

När allt var klart på skolan blev det att åter åka tillbaka till huset där klippningen för i år var avklarad!
vi gjorde förberedde en hel del som skulle vara till middagen och så.. Som blev grillat och hasselbackar.. Mums!

Åt gott på kvällen och spelade spel & hade de bara helt underbart trevligt!
Ville inte kvällen skulle ta slut nångång.. Ioch med det, så går man och lägger sig med vetskapen om att morgon dagen bjuder på en hemresa.. och jag ville inte hem. för jag har de så sjukt trevligt och mår så otroligt bra att vara där! + att där är det ju redan sommar! Nee hem ville jag inte..

Söndag.. Dags för att åka hem.. Blev en liten sovmorgon till halv tio.. sen packa ihop grejjer.. Fikade.. O bara njöt sista stunden innan man skulle åka den låånga vägen hem igen..
Packade ihop alla våra saker i bilen.. Snacka om proppfull bil! Hehe.. Då man går och köper en vagn bara så där oberäknat :P

Resan hem gick bra. Lilleman var så snäll hela denna väg också. Blev ett stopp efter vägen för att vi allihopa skulle äta.. Var väl mer mot slutet som Elis blev otålig, men de förstår jag honom!

Jaa där har ni våran vistelse nere i Gnarp, något minskad i berättelse.. Och lite hipp som happ..
Nåja de får gå ändå..

tänkte slänga in någon bild på Laman Gilgas..

Detta är då terapi Laman Gilgas - Otroligt fin är han!


"Hej hej på dig, bäst lukta vad detta är för något"



Dags för att klippas..



.....


"Vad glor du på? Det är inte så jäkla kul som du tror att bli klippt..."


En alpacka som spanar in läget hur de går för Gilgas att bli klippt..


Eftersom Gilgas inte riktigt gillade detta med klippning, så fick de bli bara klippning av sadeln.
Börja brottas och hålla fast en 159 kg Lama är nog inget man gärna gör..



Puss på dig




Vill ni läsa mer om alpackan & laman, kanske följa laman Gilgas blogg?
Gå då in på www.alpacka.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0