Kärlekens dag & sorgens dag!

2002-02-14 en dag som jag inte trodde skulle sluta som den gjorde.. Min/vår älskade Mormor somnade in :´(

Allt är som en enda röra den dagen. allt är som i en dimma.. har ingen tidsuppfattning om när allt händer & vad som hände & hur saker hände egentligen.

Nu skriver jag dagen som jag minns & kommer ihåg hur det var - kan hända att det inte var så här allt skedde, men de är som sagt vad jag kom ihåg det. Kan ha varit helt annorlunda också.

Jag kom hem från skolan den dagen & vi satt oss ner för att äta middag då mamma (?) fick ett samtal & hon blev alldeles virrig - om man kan säga så.. Slänge på sig ytterkläderna & pratade osammanhängde om samtalet hon fick. Hon var tvungen till sjukhuset, nånting med att mormor var där & hon var dålig..
Mange sa till henne att vänta så får vi alla följa med. Så vi for tillsammans allihopa dit..
När vi kom dit så såg jag ju på en gång att de var nånting som inte stämde med mormor, hon bara låg där. Förstod ju att de inte var bra med henne.. Vet ju att hon hade cancer, men att den nu tillslut hade tagit henne ville jag inte förstå :( min mormor!

Vet inte hur länge vi var där med henne.. Till sist tog hon sitt sista andetag & jag ville bara inte inse att min älskade mormor lämnade oss!
Vi grät & grät & grät flera timmar.

Vet att jag och emelie var i fikarum för besökande/anhöriga.. Men jag vet inte om de var före mormor somnade in eller om de var efteråt...

Vi ringde till min lillebror som var i Arjeplog & berättade hur läget låg till - innan hon somnade in. Han hann tyvärr inte komma innan hon somna in.. Men han fick iaf träffa henne en sista gång!

Jag vet att jag satt på en stol i ett hörn alldeles själv & grät.. Tårarna slutade aldrig komma! Att se morfar gråta var nog bland de värsta av alla som grät.. Han förlorade sin älskade, sin fru, sin livskamrat, sina barns mor & vår mormor.. Att se min älskade morfar så ledsen var hjärtskärande! :(

Personalen gjorde mormor så fin. Kopplade bort slangarna som var & bädda med ett lakan över halva henne - ni vet som man gör - händerna på magen och så la dom dit en blomma  (?)
Hon såg så fridfull ut Mormor ♥

Jag vet att hon är på ett mycket bättre ställe nu. Där hon slipper plågas & ha ont.
Jag beundrade mormor som trots all medicin & säkert smärta hon hade, så var hon alltid, då menar jag alltid glad!

Jag minns en gång då jag var där & hon tog fram sin medicinlåda, proppfull med mediciner & sånt.. Jag minns jag frågade henne vad allt var för. Medans hon tog medicinerna så förklarade hon vad allt var för.. Den ena medicinen efter den andre.. Medicin för att hjälpa en annan medicin som gav biverkningar o.sv. medicin för medicin.. ganska hemskt.. Då man får biverkningar en medicin så får man medicin för att man fått biverkningar.. Slutar ju med att man har hur mycket som helst.. Som mormor hade..

Jag tänker ofta på min mormor & önskar att hon fanns här och fick se allt som skett..
att få se sitt första barnbarnsbarn Elis. . se att vi skaffat hus & jag har flyttat till arjeplog.. att jag ska gifta mig åt sommaren! Såna saker.. Men jag är säkert på att hon sitter uppe i himlen & vakar över oss & tittar på oss!
♥ Du är Saknad Mormor  ♥

Mormor & lillasyster Emelie



I allt detta ledsna så är det ju Kärleken dag. Som jag ägnar mina tankar & kärlek åt min familj. Detta är Elis första alla hjärtans dag =) Och mycke kärlek - som alla andra dagar- blir det åt honom också idag :) Mycke mys, med pussar & kramar till honom & bus såklart! Macke jobbar ju såklart & kommer inte hem förräns ikväll. Men då blir det en god middag & rå om varann.

Jag önskar er alla en bra alla hjärtans dag & skänker en värmande kram till alla!


Kommentarer
Postat av: emelie

åh jag börjar gråta när jag läser det här, känns som att jag börjar komma ihåg lite mer nu när du skrev det.. känslosamt inlägg, hon är saknad! <3

2011-02-14 @ 20:08:16
URL: http://emelielae.blogg.se/
Postat av: emelie

åh jag börjar gråta när jag läser det här, känns som att jag börjar komma ihåg lite mer nu när du skrev det.. känslosamt inlägg, hon är saknad! <3

2011-02-14 @ 20:09:53
URL: http://emelielae.blogg.se/
Postat av: mamma/svärmor/mormor

du skriver så otroligt bra Evelina..sätter fingret på en känsla av saknad som alltid kommer finnas där..och ja,vad hon skulle ha glatt sig åt allt positivt som hänt/händer..sitt barnbarnsbarn hade hon inte kunnat ta ögonen ifrån <3 Allt mamma ville var att alla skulle må bra och vara lyckliga å nöjda..så jag tror hon tittar ner på oss och ler sitt varma smittande leende <3<3 Älskar och saknar henne,min älskade mamma <3

2011-02-16 @ 07:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0