V.25 (26+2)

Tyvärr verkar jag inte bli bättre på att uppdatera mig.. Men jag har helt enkelt inte orken att blogga.. Mitt bloggaril som jag hade tidigare har helt försvunnit.. Undra vart det försvann?
Men det kommer något inlägg lite då och då. Jag hoppas jag nöjer er tillräckligt med det, än iaf?
Sedan har jag svårt för hur jag ska skriva saker och vad för saker.. Nu handlar min blogg till större delen om graviditeten! :)

Bebis sparkar och har sig varenda dag, mer eller mindre. Är mest på kvällen & natten som den börjar att härja i magen. Är såååå mysigt ligga och känna när det sparkar och stökar :)

Förra veckan var jag sjukskriven då jag fick så ont i vänstra sidan magen, precis nedanför revbenen. Var lite orolig att de kunde vara något med bebis. Så jag for till BM för att fråga henne vad de eventuellt kunde vara.
Jag sa att jag läst på internet att man kan få ont på sidan eftersom allt i magen ska flyttas efter m.m för att göra plats till den lill*, Men hon trodde bara det var en sträckning & eftersom jag känt bebis sparka så var de inget med den. Hon rådde mig att sjukskriva mig och se om det blir bättre på 1 vecka. så sagt och gjort. Sjukskriven mån-fre.

1 veckas ledighet då man gjort absolut ingenting, tungt eller så alls.. bara slappat. Åkte till Piteå på onsdag kväll. Eftersom alla syskon hade examen + studenten på fredag..
Torsdagen for jag  & syster till stan och shoppa liiite, väldigt liiite.. ja köpte mig en ny tunika/klänning som jag skulle ha på skolavslutningen. Sedan tog jag och syrran en lunch på stan. riktigt smarrigt! :)
Kvällen bjöd inte på så mycket.
Fredag var det fullrulle. Upp kl.7. göra sig iordning. Första examen var 8.30 -Sebastian. Nästa var 9.30 - Emelie och 12.00 var det dags för studenten - Markus.
Så riktigt full rulle hela dagen. För sen var de fika som gällde.
Sen blev jag fyllechaffis... Inte något man gärna gör varje helg eller dag ;P

Lördag blev det fara på loppis.. Snacka om  fynd man gjorde! riktigt nöjd. Hitta mig en voxi påse till dunder bra pris! Tack Mamma & Mange för den!
På sidan om loppisen så stod cirkus maximum och en de stora djuren stod därutanför i inhägnad så man kunde gå dit och klappa dem. Det gjorde vi. Men vi gick bara till elefanterna och mata & klappa dem. För dom var mest sociala :P Och söta.. hihi!

Söndag så bar de av hemåt. tråkigt då man haft de så skönt hemma i piteå. Och solen & sommaren finns där och inte hemma i arjeplog ;P
Blev ett stopp i arvidsjaur för att se vart moster och dom flyttat. Men även för att få lite saker. Fick 2 fina barnstolar, så nu har vi det avklarat! Super duper mycket tack till er!
där tjänade man några slantar!!



Mitt illamående har gett med sig nu - Skönt!  Men det kommer dagar då ja måste göra besök på klo.... Men inte för att jag mått illa.. Utan det kan bara komma tvärt då jag precis ätit eller druckit något.. =/
Illamående borta.... men då tror jag foglossningar är igång... usch!
Söndag kväll då vi precis hade lagts oss kom jag på att jag måste kvälls/nattpinka. Då var det bara kliva upp, men oh du milde vad det gjorde ont i höfterna.. Kunde ju knappt gå normalt. Fick ta minimala steg för att typ "värma" upp höfterna. Tog även ont när jag vände mig i sängen, så jag fick vända mig sakta och försiktigt.
Och nu känner jag av de när man jobbar och efter jobbet. Men jag har som mål att klara av dessa 7 veckor innan jag ska gå på havandeskaps! Har så bra jobb då jag kunnat korta ner dagar & fått en extra kort dag istället. Och att jag har arbetskamrater som ställer upp! det är guld, ni är guld värda!

Har tänkt ta och prata med sjukgymnastiken(?) om att kanske få foglossningsbälte man kan använda då man arbetar för att underlätta.
annars mår jag som en prinsessa :)

Idag var vi till BM på kontroll..
Kollade hb....samma procedur igen.. torka först bort 20 droppar blod.. Och sen PRESSA ut blod.. Vilket gör att jag får längre blodvärde.. trots hjärntabletterna.. kollade för 1 ½ vecka sen på jobbet och då hade jag 116..
Men idag hade jag HB på 106.
SF- mått - 26
Blodtryck - 120/80
Vikt : +-0 (
eftersom jag gick ner 5 kg i början,så är jag tillbaka på invägningsvikten nu)
Bebishjärta - 150 slag/min

Att få höra bebis hjärta är hur underbart som helst! Skulle kunna ligga och lyssna på det en hel dag!
Sa till macke att nästa gång vi ska dit på kontroll ska vi komma ihåg att spela in hjärtaslagen så man har de :) snacka mysigt! ♥

När BM skulle mäta SF måttet så fick hon sig en liten spark av den lill*.. Hihi..
Den gillade väl inte då hon var och klämde & kände på magen :P

Nej nu har jag inget mer att förtälja.

Ska lägga ifrån mig datorn en stund och kanske ta mig en Powernap, är lite trött idag!

Vårt lilla hjärta - vad mamma & pappa längtar efter dig! ♥



Bild med lillkusinen Jockes hand & min tumme i hans :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0