Vår lille kille

Nästa fredag är de julafton. Vår lille killes allra första jul! :) Det ska bli så himla mysigt.
Dock är vi inte hela familjen. macke ska tyvärr jobba hela julhelgen. och jag & elis ska åka ut till rebekk och fira där. och på juldagen så blir de firande hemma i arjeplog igen..
Lite trist att man inte kommer vara hela familjen tillsammans på hans första jul. Men samtidigt så har han ju inget behåll av de på det sättet. Utan är väl först nästa jul då han blivit större som han har mer behåll av julen. Och då ska vi minnsan vara samlade som familj, mamma pappa o lille Elis! :)
Men hans allra första nyår kommer vi fira tillsammans, nere i Gnarp. det ska blir så kul att åka dit ner och hälsa på. var ganska länge sen vi var där nu.

Vår lille kille håller på att bli store killen.. :) Han växer så det bara knakar. Han använder inte klädstorlek 56 längre. Bara på en del byxor - som är stor i storlek. ´
Han använder nu storlek 62. helt otroligt! När han föddes tyckte jag att alla 62:or vi fick i present skulle ta en evighet för honom att växa i.. men ack så fel jag hade :)
Jag har nu lite ångest för att packa ner alla 56:or.. har sagt länge jag ska göra de.. men jag nämns inte att göra de. JAG VET att de är dumt låta dom ligga framme och inte göra någon nytta. bättre packa ner och göra plats för nya kläder och storlekar.. Meeeen jag vill inte min lille kille ska bli store killen än ;) han är ju min lille bebis!

Även om jag vill han ska vara bebis föralltid ;) - så längtar jag att få se hans framsteg i livet. lära sig krypa, gå, börja få smaka vanlig mat, äta vanlig mat, lära sig prata - jaa allt! :D

Han följer saker och folk ordentligt med blicken nu - har han gjort ett bra tag. Nacken börjar vara allt mer och mer stadig, men han är en liten hackspett ibland ;)
Vi tränar på att rulla från mage till rygg, men inte riktigt än kan han de. Han hinner bli så arg. han försöker och försöker. men gång på gång misslyckas han. men han är såååå nära!! :) Snart så snart så!
Sedan är det så underbart härligt att se/höra vår lille kille skratta,le & jollra! han är ett sådant charmtroll! 
Vårat älskade lilla barn! ♥

På tisdag ska han få sina första vaccinsprutor-2 stycken. Usch för de! Får hoppas det går bra för han att ta dem & att han slipper bli små risig av dem. Man kan tydligen bli lite febrig/förkyld (?) av dem.

Jag hoppas att då vi ska dit för att ta sprutorna att man ska väga och mäta då också. Gör man det? Är ju nästan 3 månaderskontrollen, så visst borde de vara en "besiktning" då?
Ska bli så spännande att få se vad han väger och hur lång han blivit. Jag skulle tippa på att han är över 6kg strecket nu.

På Juldagen blir Elis 3 månader! Förstår ni! 3 månader.... 3 månader sen han föddes - shit vad tiden går fort!

Nu har ni fått en lite update från mig/oss :)

Kram på er allesammans!


♥Charmkillen♥


Kommentarer
Postat av: Sandra

Felicia blev aldrig sjuk efter vaccinet, Novalie blev lite tröttare av 3mån sprutan men inte av 5mån sprutan. Så kanske det bara var slumpen att hon sov lite extra den dagen? Det ska nog gå bra :) Jo man brukar väga och mäta varje gång man vaccinerar. Bara vi som inte fick det för vi skulle ju snart till Sunderbyn igen. Jag skulle tro att han menade att vi var där förra veckan och mätte och vägde. För vi ska ju inte dit förrän den 10e januari. Superfin bild på snyggingen. Jag älskar den bodyn :)

2010-12-18 @ 11:54:18
URL: http://flisanlilla.blogg.se/
Postat av: emelie

åh, va söt bild! han är så söt! börjar bara le när jag ser bilden! haha, sötkillen!

2010-12-18 @ 14:09:49
URL: http://emelielae.blogg.se/
Postat av: Sandra och Wilma

Söta lilla barn=) Så vacker han är eran lilla kille!

2010-12-18 @ 15:00:14
URL: http://sandrafjallstrom.blogspot.com
Postat av: emelie

ja, man blir riktigt glad när man ser han! :) erat lilla charmtroll! ♥



jo, man saknar henne otroligt mycket.. ♥

2010-12-18 @ 15:22:26
URL: http://emelielae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0