dofter = minnen

Kan börja detta inlägg med att lägga in nå underbart härliga bilder på lilleman

Så här sover Elis. Vi brukar lägga snutten över pannan. men han drar den gärna över hela ansiktet och så mår han bäst :)


Och så här kan man även sova gott - kräkhandduken. som fullkomligen STINKER kräk. Men jag fick inte ta bort den för då börja han veva med armarna & små gnälla. Så la ja tillbaka den somna han om :P söt pojken!




När vi då kommit oss in på dofter så fortsätter vi bloggandet där.

Att vi kan känna dofter med näsan goda som mindre goda lukter är ganska fantastiskt. Näsan är ganska otrolig som snappar upp allt sånt. Och jag är glad att jag har en näsa som fungerar som den ska och känner dofter.

Vissa dofter som jag känner tar mig tillbaka till vissa minnen från förr och då man var liten. Det ger en varm härlig känsla inom mig då man känner den doften och tänker tillbaka.

En doft som jag just nu inte kan slita mig ifrån. Och som jag just nu känner - ALDRIG kommer att slita mig ifrån.

När vi låg på BB och hade fått lilleman så fick min älskade mor köpa mig schampoo och balsam. så de skulle räcka hela tiden vi skulle vara där - 10 dagar. Så jag tror det var måndagen den 27 sep. (?) som de kom på besök och mamma hade handlat med sig detta schampoo och balsam.








Och den luktar så gudomligt gott, enligt mig.

denna doft påminner mig så mycket om tiden vi var där och då vi fick lilleman. Att jag kan inte vara utan de! Varje gång jag duschar håret så tas jag tillbaka till tiden vi var i sunderbyn. Det är något särskilt med den lukten. Jag kan liksom inte förklara så att ni ska förstå hur jag menar.

När jag duschar och schampoonerar håret, om jag då blundar så tas jag tillbaka till den där dagen. Den första dagen då jag fick duscha och lukta gott! (Fick ju naturligtvis duscha dagen efter förlossningen) Men då har jag nå annat schampoo o balsam som inte lukta nånting. Så man kände sig ju inte så där ren som man gör då man luktar gott efter en dusch :)

Det är nästan så att alla känslor kommer tillbaka med denna doft. Lyckan att vi fått en välskapt pojk, den mest underbaraste i världen! Och trots de som blev så gick allt så himla bra ändå! Jag har nog en massa hormoner som snurrar runt i kroppen och huvudet på mig än efter graviditeten. Meen.. Det är nästan så att en tår kan komma då jag duschar.. - jag vet, löjligt eller fjant kanske ni tänker. Men det är en typ av lycka för mig denna doft.
Och jag kommer ALDRIG sluta att använda detta schampoo och balsam så länge det finns att köpa! Och skulle dom sluta sälja det, ska ja köpa 1000 flaskor av allt!!

jaa som sagt det är svårt att förklara detta och hur jag menar. Men de kanske finns någon där ute som förstår hur jag menar? ;)


Kommentarer
Postat av: Elin

Klart att någon kommer, det är det som är det bästa med att ha ett eget hem, man bjuder in så får de andra ta besluten man själv vill slippa ;P

Yes yes, ny pojkvän, jag och chrille gjorde slut i mars nån gång så har jag träffat en ny nu i sommar, sämsta singeln är visst jag, har jag fått höra ;P Men jag njuter till fullo =D Blivit extramamma har jag också ;P

Ta hand om dig och god jul, snart ;P

2010-12-01 @ 18:43:52
URL: http://elinmarklund.se
Postat av: Jenni

Haha, jaa, den charmen. Dock inte så roligt alla gånger :P

Joda, allt går bara bra. :) Dock tycker jag att bebisen kunde vara klar nu. ;)

Hur går det för er?

Han är ju bara för go lillen på korten du lagt ut :)

2010-12-02 @ 17:44:05
URL: http://jenniamelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0