Eländigt!

Snö snö snö snö snö!! Det är de enda som modernatur har att bjuda på.. Är så less!! Eller egentligen inte... Men just nu!
Visst jag gillar att skotta snö, det är absolut inget mig emot. Tycker bara det är härligt att få komma ut o röra lite extra på sig =)
Meeeen, måste backen/gården vara så ojämn under att man hugger fast det minsta lilla man skottar för långt mot marken.. Åhh!! Sånt kan göra mig så argsint att jag lika gärna kan kasta snöföraren åt fanders o gå in!
Sånt är störande nånting.. Varför måste marken vara så? Kan det inte vara plant o fint istället?!
Samma sak var de när jag bodde hemma.. När man skottade så högg det till i snöföraren o man bokstavligen höll på explodera..
Man går där i sin egna lilla värld o tänker inte på att de ska ta tvärtstopp mitt i allt! Tror mer jag blir rädd ibland när de tvär bli så, o de är de som kan göra mig lite förbannad.. Eländiga ojämnhet!
Det är ju samma sak när man sparkar med sparken.. Man sparkar på o mitt i ingenting så hugger det till o man tror man ska flyga flera meter fram. För då har det kommit fram lite asfalt eller något gruskorn som ligger mitt där man sparkar.. Suck! vilka problem man har ibland.. Ganska underligt.. Det finns nog mycket mer allvarligare problem egentligen som man kan fundera på eller bli arg på.. Men detta stör mig just nu..
Snöföraren o jag gick inte riktigt ihop idag!

tack för mig!

Tjingeling!

Älskar Min Markus!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0