Under 80 strecket!!

Nu har det gått några veckor sen mitt beslut angående skolan. Och jag ångrar inget - Det val jag gjorde känns väldigt rätt !

Om helgen så hade vi besök här ute i laisvall av min syster & hennes kille Mattias.
Både lördag & söndag så var vi ut med skotrarna. Lördagen blev inte så långvarig då Elis började frysa.
Men söndag blev de en längre stund ute. Grillade och hade de hur bra som helst :) provade klä Elis på ett annat sätt så han höll värmen bättre denna dag än lördagen.. Och ändå var de samma temperatur båda dagarna.

Helt magiskt vad vackert de var ute ! Även om vi fotade så är de svårt förklara och visa för någon så vackert de var ! Såna stunder som man måste uppleva själv & se med sina egna ögon.

I måndags åkte jag & lilleman till Piteå för att spendera två nätter där. Då jag skulle på träff hos dietisten - 6 månadersträff efter operation ,som blev en 9 månadersträff istället ;P

En lycklig känsla har infunnit sig hos mig.. Då jag & mamma var på stan i tisdags så provade jag en klänning/tunika jag blev kär i! Och jag kunde ha stlk 38!!! Minns inte sist jag kunde ha den storleken.. Om jag ens kunnat det ?! Jag minns inte..
Men jag blev så himla glad att jag kunde ha den storleken.. Nu är de ju olika från vilket märke och vilket plagg man har på vilken storlek. Men ändå!! Känslan!

Ställde mig på vågen idag och den visar att jag nu är under 80kg!!

Ska göra en update med bild snart på före op & hur jag ser ut nu 9 månader efter operation.
Jag har en annan syn på mig själv, då jag ser mig i spegeln eller som vanligt tycker ju jag att jag fortfarande ser ut som jag alltid gjort.. Som jag gjorde för drygt 30kg sedan..
Men när jag ser bilder på mig så inser jag ju att så är det ju inte.. Det har faktiskt hänt saker.. ;P

Men dagens härliga är att jag kunde ha en stlk 38 som satt fint & att jag är numera under 80kg!! :D



Kommentarer
Postat av: Sofia

Härligt Evve! :) Klart att det syns skillnad (!!!) jag satt för ett par dagar sen och kollade igenom gamla album där både du o Bea var med och jag kände nästan inte igen någon av er, vilket himla bra jobb ni har gjort. Där känner man sig underlägsen med det lilla man gått ner själv, men det är hur som helst fruktansvärt skönt att nå sina mål som man kämpat för, vad det än gäller! Bra jobbat och kör hårt framöver också ;) och skönt också att det känns som rätt beslut som du har gjort! Kram kram

2013-02-07 @ 13:03:32
URL: http://sofiaskriver.blogspot.com
Postat av: Bea

Härligt! :-) duktiga du! Kram!

2013-02-09 @ 20:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0