Höstrensning!

Igår eftermiddag kom jag på den smarta idéen att vi skulle rensa i våra förråd! Har ju två stycken, mindre här i huset.. Och ett större som står på gården - typ stort som ett garage.
Är både för- och nackdelar med att ha så mycket förrådsutrymmen!

Men igår kväll fick vi lånad mackes morfars släp. Tack för de! Sedan så rev vi typ ut allt från de lilla förrådet. Kastade alla gamla kartonger som man sparat genom tiderna, men som är lika bra kasta då garantin på saker gått ut.
Gamla skor, kläder, tidningar, papper & en massa annat bråte som man bara tryckt in! Tyvärr tog jag ingen före bild.. men de var så mycket grejjer att man knappt tog sig in, men nu kan man typ dansa tango där ;P

Macke var väl mindre impad på mitt rensaril.. Han gillar nämligen inte detta med att de ska städas o rensas o kastas o ha sig.. Saker kan ju vara bra att ha! Medans jag anser att har man inte använt sakerna på flera flera år är de väl ändå ingen mening att de ligger där och tar en massa onödig plats, eller har jag fel ?!
Sedan tror jag min kära make lider av separationsångest till saker! :P
MEn man kan inte spara på en massa skräp.. typ gamla gamla skolböcker från då man gick på lågstadiet och sånt.. Kanske nån, men inte flera flera kartonger.. Jaa de finns hur mycket som helst i det gröna förrådet som bara tar plats..

Nåja jag är glad jag fick med macke på att rensa och ha sig, så vi får någon ordning.


igår kväll försökte jag även att plocka ihop lite här hemma. Men de skulle behövas dammsugas, skuras kanske o dammtorka.. Får se om jag hinner med det i eftermiddag :)

idag bestämde jag mig för att ta tag i att fixa till i gröna förrådet.. Meeen det är ju som ett enda kaos där inne! Så man vet inte riktigt vart man ska börja.. Men jag har fått ut några kartonger, en gammal trasig cykel och massa annat skit.
Men mer kan jag inte rensa, då 3/4 är mackes ! Läs ovan - gamla skolböcker m.m..

Inväntar att elis morfar ska komma hit och hjälpa oss med att köra iväg till återvinningen med alla grejjerna.

Sen så längtar vi så himla mycket efter mormor, "morfar",moster & lillmorbror som kommer ikväll! :) Elis skiner upp som en sol då han får träffa dem. Det syns verkligen att han älskar dem! -Det gör de även då han få träffa övriga släkten också :) Det är så kul, för han verkligen visar att han blir glad och vill till famn ! ♥


Tänkte börja med att slänga in en bild på onsdagsmyset som blev, hade kvar lite morötter sen måndagen då jag var och handlade, så då sleva jag ihop en vitlöksdipp till morötterna - hur gott som helst! Och ett stort glas vatten




Så här såg de ut imorse.. Vi klev upp och gjorde oss klara för dagen, lilleman fick äta sin morgonsvälling i våran säng. Och efter de så kröp han över på pappas sida och la sig på hans kudde.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0