Fingermålning

Elis fick ju fingerfärg av oss i present.. Var tänkt jag skulle måla med honom på 1-års dagen, men han var så knäckt efter en dags kalasande & det var även vi!

Så igår gjorde jag och elis lite tavlor =) Kul! Men dock kladdigt värre.. var glad elis var någorlunda still och höll sig inom pappret jag hade tejpat fast på golvet.

Det första lilleman gjorde då jag öppnade färgburkarna var att doppa ner fingrarna och smeta färgen på sig själv. Sötis!
Sen gjorde vi en hand- & fotavtrycktavla. Trodde de skulle bli jättesvårt. Men han var så snäll & höll både hand och fot still medans vi gjorde avtrycken.
Tavla nr.2 blev bara en klet och smet tavla. Men då denna tavla gjorde så var de inte lika kul längre. Så det blev lite ledsna miner.
Elis tycke väl att han målat färdigt - dock på pappret som låg på golvet.. ;) Men jag fick mig två tavlor som tänkt. och dom blev så fina!

Här kommer det lite bilder från de







Så här ser man ut då man är ledsen och less på att måla med fingerfärg



Men det gick över ganska fort att vara ledsen..



Så här fint blev det målat utöver de som skulle målas på tavlorna ;)



Tavla nr.1



Tavla nr.2




Jag är så nöjd över dessa tavlor ! :) mamma egna lille konstnär ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

söta lilla grabb!! :)

2011-09-27 @ 22:25:00
URL: http://annapanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0