Potatiskok...

Det är verkligen inget för mig! Inte att koka mandelpotatis iaf..

Tänkt imorse att jag skulle vara så duktig att jag gjort bort att koka potatis tills då vi ska äta middag, eftersom vi ska äta stekt potatis, korv & ägg idag..

Nog blev ju potatisen kokad och fullt ätbar.. Men jag lyckas alltid ALLTID med att Mpotatisen går sönder, eller att skalet typ kokar lös.. Vet inte hur fanken jag ska få de att bli bra?

Kokar för hårt gör jag inte heller, för idag drog jag ner värmen så att de inte skulle koka så hemskt mkt.. men inte ens de.. Nåja.. Så länge den går att äta iaf... :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ett tips när du kokar mandelpotatis är att he potatisen i en kastrull med kallvatten några timmar innan de ska kokas, brukar funka ganska bra :)

2011-11-03 @ 10:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0