Dagis..

Fick ett bra besked nyss, men samtidigt "jobbigt" besked för mammamu..

Våran lille kotte ska börja inskolning på dagis den 10 Januari.. Han kommer antingen få börja på avdelning vintergatan eller galaxen.. Skulle få besked om de lite längre fram..

Tror inte Elis kommer ha några bekymmer alls att vara på dagis, tror han kommer att trivas bra där.
Men jag däremot kommer tycka de är jättesvårt.. Jag vet att denna dag skulle komma.. Men inte att den snart är här!
Nu börjar verkligenheten komma ifatt en.. Man ska snart börja om att jobba..
Att de "vardagliga" ska träda in - Med tidigamornar, lämna på dagis, iväg & jobba, hämta på dagis, laga middag, natta barnet, sen natta sig själv.. Osv..

Usch usch usch!! nu går tiden för fort igen.. alldeles för fort.. Kan någon snälla ge tiden för-fort-böter?! en böter som innebär att den måste stå still i MINST 4 Månader till!!

Jag vill börjar jobba igen för jag gillar mitt jobb! Men ändå vill jag inte börja än.. Är inte redo ;) Jag har inte haft min mammaledighet klart ännu.. Och de känns som jag aldrig kommer att ha haft de. För jag fullkomligen älskar att vara hemma med våran fina älskade son!
Att jobba lite strödagar som jag gjort i ca 1 år nu har varit helt perfekt.. kunna " välja" om man velat jobba eller inte har varit rätt skönt. 
Men men så är inte livets gång här.. ;P 

Nää jag ska vinna flera flera miljoner och bli en hemmafru/mamma på heltid ;)

Kommentarer
Postat av: Madeléne - Mamma till Harry ♥

Harry går på Galaxen, och vi trivs jättebra där. Under inskolningen var dom jätteduktiga, men det gör ju så himla ont i mammahjärtat att lämna speciellt då man varit hemma i 1,5 år.

2011-11-08 @ 15:45:36
URL: http://annamadelenee.blogg.se/
Postat av: Bea

Aldrig i livet tiden ska få stå still fyra månader, de vägrar jag :-P

2011-11-08 @ 21:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0