Tvåbarnsmamma...

Börjar dagens inlägg med att berätta en helt sjuk dröm jag hade för någon dag sedan..
Några nätter i rad har jag drömt jag varit gravid - Vilket jag inte är!

Men iaf, sen efter dessa nätters drömmande  att jag var gravid.. så var de ju då dags för förlossning..
Och denna dröm kändes så otroligt verklig.. Trots att det var en väldans lätt förlossning i min dröm , så var jag helt jävla slut i kroppen då jag vaknade upp! tog väl sisådär 30 minuter hela alltet.. 10 minuter totalt fick jag hålla på att krysta innan den lille kom till världen.. en välskapt liten gosse på ca 3.645 g & 52 cm lång.. !
Så den natten/morgon så blev jag helt plötsligt en tvåbarnsmamma ;P Hehe..

Haha alltså de är ju helt sjukt hur man kan drömma ibland!

kanske är denna dröm ett tecken på att nästa barn som kommer nångång i framtiden kommer bli en pojke? Haha jaa de återstår att se :)


i onsdags så blåste jag & elis iväg till Piteå för att spendera några dagar där. Först och främst så vi fick umgås lite med mormor som hade ledigt två dagar..
Men sen även för att göra bort sista julklappshandlingen! Så nu kan jag säga att vi inhandlat ALLA julklappar klart! Fatta så himla skönt de är att ha de bortgjort! :D

Torsdagen så blev de att gå lite på stan och kika, handla något klädesplagg åt lilleman i julklapp i lite större storlekar.

på fredagen så blev det att åka iväg till Luleå, tillsammans med mormor, moster, morbror för att handla de sista julklapparna & sedan för att åka till Leos lekland o leka lite ! ;)
det är omtyckt av både stora och små ;) hehe.. kan då säga så mycket som så att lilleman tyckte de va lika roligt denna gång som förra gången  + att man själv får ju lite träning att klättra upp och ner där i banorna & att lyfta lilleman och ha sig ;)
Sedan på kvällen myste vi ner oss i soffan allihopa och såg på idol...

Lördag så packade vi ihop och begav oss hemåt igen.. Med oss tillbaka fick vi med oss våran älskade Syster/Moster! :) så kul hon ville följa! vi njuter verkligen då hon är här. I Lööv You, hoppas du fattar hur mycket jag älskar dig lillsyrran!!!! ♥
Snart får vi ha henne en hel del här i vinter :D Det ska bli så kul, vi längtar massor!
på kvällen så for vi & hyrde nå filmer som vi kikade på..

Just ja, på väg hem mot arjeplog så stannade vi till hos Anna O freddan. deras lilltös har ju fyllt 1 år! :) så stannade där och grattade henne och så fick barnen leka lite innan vi begav oss hemåt igen =)

Brides maides- riktigt bra :)
Julias ögon - Inte bra.. vissa stunder var den bra.. men de är ingen jag rekommenderar iaf.
Something borrowed - också riktigt bra film! :)


Imorse så klev jag & elis upp kring tio. Då började vi att fixa iordning inför en liten adventslunch, bestående av : tomtegröt, nygriljerad skinka, limpa och tända ljus :) hur mysigt som helst!! :)
Efter lunchen klädde vi på oss (emelie,jag & elis) osså gick vi ut och lekte lite. Elis fick åka pulka runt huset, gunga lite.. :) osså busade vi i snön också.. hehe..

Sen på eftermiddagen så åtke jag och lämnade elis hon farmor, sen lämnade jag emelie på bussen & själv åkte jag  iväg till kyrkan tillsammans med Bea för att lyssna på en konstert som var där. någon julkonsert....
Dom var riktigt riktigt duktiga dom som sjöng! men dock var de inte vanliga "hederliga" julsånger som jag trott..
Kände inte igen någon alls, förräns i slutet då dom sjöng 3(?) låtar man kände igen.
nåja, de var riktigt trevligt och mysigt ändå!! :)

tack till farmor som ställde upp och tog hand om den lille medans jag åkte iväg till kyrkan, guldvärt! :)

den lille somnade för en halvtimme sedan och själv sitter jag framför datorn och slöar & funderar på vad vi ska hitta på imorgon jag & Elis..

ha en trevlig kväll kära läsare!




Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-12-04 @ 22:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0