Mammas vän!

Mammas lillvän blir duktigare och duktigare på att ta steg!
Dagen började med att han tog 3 steg.. Sen på eftermiddagen så blev de 4 steg..

och nu ikväll då jag och macke var i hans rum och lekte, Så ställde jag upp honom och visade var leklådan var. Och då tog han 6 steg! :D Jag blir så varm i mammahjärtat ♥ Det är så kul att se hur fort han lär sig saker. Dröjjer nog inte länge så går han helt och hållet - kanske stappligt, men ändå :)

Han har ju även lärt sig att krypa upp på möbler, tv-bänken så tar han sig upp på. även fåtöljen som vi har. Fäller man ut fotstödet på den, så drar han sig upp efter den.

Imorse lärde han sig en ny sak. Han fick sova mellan oss inatt då han haft en liten orolig natt. Och imorse efter han ätit välling så låg vi kvar i sängen och bara myste & busade. Vi hann somna till en stund både jag & Elis. Efter en stund vaknar jag av att jag hör hur Elis skrattar och hur de skramlar i mackes sängbord.. Då har Elis tagit sig ur sängen och står på golvet och drar ut saker från nattduksbordet :P
Pojken har alltså lärt sig hur man tar sig ner från sängen utan att fara med huvudet först ;P Tog upp han i sängen igen och studerade hur han gjorde.. Duktig han är! =)

tycker de är så fantastiskt att han kan lära sig saker bara "sådär" utan att man visat honom eller nånting.. Men de är väl så de ska vara, utforska saker och ting själv för att lära sig också =)

Nä jag var bara tvungen göra ett inlägg om hur duktig han är vår grabb! 6 steg ♥



Kommentarer
Postat av: Jenni

Så spännande att han snart går.

Det är så roligt att läsa allt nytt han "hittar på".

Du förstår nog hur jag menar. :)

2011-08-25 @ 21:53:15
URL: http://jenniamelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0