1:a gången

måste ju berätta att vi eller jag(!) smått börjat träna med lilleman på toa.. eftersom jag vet att nästan direkt på morgonen efter man bytt nattblöjan så ska han göra nr2.. 

Så idag då direkt jag såg han började göra sig redo o låta för att göra nr2. Då var jag snabb som katten och tog honom till toan, av med blöjan och så fick han sitta där en liten stund medans jag höll i honom.. och efter en stund så gjorde han vad han skulle.. när de var gjort så titta han på mig som vad hände där egentligen.. de där var något nytt.. :)
Men han var så duktig, så nu har han varit på toa för första gången.. =)
Bad pappan köpa en potta idag då han är åt kusten. lite lättare ha elis på potta och lära honom, än sittandes på stortoan.. hihi..



nu är det dags för mig att gå på 3 nattpass.. inte laddad till 100% eftersom jag tror de är på gång nån förkylning för min del.. trots att jag sovit så känns huvud o kropp trött & tungt, halsen är smått ond, ömmar lite i öronen.
osså nästäppa, men de är inget ovanligt..:P usch, inte vill jag bli sjuk nu!
nåja inte så mkt göra..


nu har jag bestämt mig.. igen!.. att nu är de färdigt med godis,dricka, jaa allt slisk! nu är de nya friska tag efter sommarens gottande.
på måndag då jag går av efter nattpassen, då är de slut på frosseriet.. :P

jag har vart extremt(!!) dålig på att motionera i sommar.. fattar inte vad som händer sommartid för mig.. tyker som vintern,våren och som hösten går bättre än sommaren.. underligt det dära.. :/

nä så ser ni mig ens närma mig nå kakor, godis, läsk m.m med handen så slå mig över handen då ;)


osså en helt onödigt vetande sak.. men nu har 5 förlängningsnaglar lossnat.. och gissa hur härligt de är?
Grymt! de har varit kul ha lång fina naglar.. men nu är dom ivägen, filar och filar ner dem hela tiden, men dom blir ju fula med tidne.. och jag betalar inte typ 400 spänn för att ta bort dem..
Utan direkt dom börjar små lossnar så försöker jag pilla bort dem. :P
Hur skönt som helst med korta naglar(just nu) & mina EGNA.. med lösnaglar blir man som begränsad på nå sätt..
Men snart är dem väck ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0